Artykuły powiązane

                                             tekst: Bernadetta Kowalczyk, Mistrzyni Ceremonii 

 

Każda z Par Młodych wielokrotnie zderza się z problemem uzyskania satysfakcjonującej oferty od interesującego usługodawcy. Dlaczego tak się dzieje?

Każdorazowo chcielibyśmy, aby nasze zapytanie ofertowe było potraktowane bardzo profesjonalnie, a odpowiedź na nie rozwiała wszelkie wątpliwości pojawiające się wówczas w głowie. W większości przypadków otrzymane zwrotne oferty nie są w pełni satysfakcjonujące. Dlaczego? Jak to w każdej dziedzinie wszystko zależy od szczegółów. Im więcej pytań zadamy, im więcej informacji zawrzemy, tym bardziej rozbudowaną ofertę otrzymamy.

Kto pyta nie błądzi
Na wstępie nie bójmy się pytać. Każdy z usługodawców służy swoją radą i informacją. Jeżeli jesteśmy na etapie poszukiwania dekoratora, nie wysyłajmy zapytania o treści: „Proszę o ofertę na wykonanie dekoracji”. Takie zdanie jest jak najbardziej prawidłowe i oczywiście na miejscu, pod warunkiem, że w dalszej części podparte zostanie innymi, bardziej szczegółowymi informacjami. Punktem wyjścia będą m.in. termin i miejsce uroczystości. Dzięki tym dwóm wytycznym już na wstępie grono interesujących nas usługodawców zostanie zawężone.

O co warto pytać?
W dalszej części warto zawrzeć informacje na temat planowanego stylu czy motywu dekoracji. Nie byłoby pełnego zapytania, gdybyśmy nie zawarli w nim kilku szczegółów opisujących ilość interesujących nas kompozycji i elementów etc.
Jeśli wybraliście już zaproszenia ślubne, warto dołączyć do zapytania ich projekt lub wizualizację. Dzięki temu będzie można nawiązać w dekoracjach do całości papeterii ślubnej.
Nie pomińcie w żadnym wypadku informacji na temat wielkości kompozycji jakie Was interesują oraz kwiatów, jakie chcielibyście widzieć w dekoracjach (wybierajcie racjonalnie z tych sezonowych).
I niezwykle ważna kwestia - nie zapominajcie wspomnieć, że chcielibyście, aby dekoracja / ścianka / napis pozostały np. na poprawiny.


Usługi dodatkowe
Dekorator może zadbać o Waszą papeterię, czyli rozłożenie m.in. winietek na stołach. Jeżeli interesuje Was taka usługa, w zapytaniu uwzględnijcie także ten punkt. Ostatecznie warto nastawić się już wcześniej na fakt, że ktoś zajmie się zostawieniem winietek według wcześniej rozplanowanego rozsadzenia gości, a Wy na dzień przed weselem nie zestresujecie dekoratora informacją o dodatkowym niezaplanowanym, a niestety pracochłonnym, zajęciu.

Miejcie na uwadze fakt, iż każda z dekoracji jest indywidualna, więc im więcej szczegółów w swoim zapytaniu ofertowym zawrzecie, tym bardziej spersonalizowana będzie docelowa oferta.
A gdy już wyślecie zapytanie do wybranych firm za pomocą messengera / e-maila / formularza na stronie, warto wykonać krótki telefon informacyjny. Dzięki temu z pewnością nie będziecie musieli borykać się z niepewnością czy zapytanie trafiło w odpowiednie ręce czy też nie.

 

 

Bernadetta Kowalczyk, Mistrzyni Ceremonii
Z największej pasji od wielu lat Wedding Planner, magister inżynier, manager zewnętrzny różnego rodzaju festiwali i eventów hotelarsko-gastronomicznych, ślubny coach, prowadzi warsztaty i konsultacje dla Par Młodych. Wedding planning - konsultant ślubny, koordynacja dnia ślubu, konsultacje dla Par Młodych, Candy bar & Dekoracje.
tel. 507 263 436
www.mistrzyniceremonii.pl
e-mail: biuro@mistrzyniceremonii.pl
FB: www.facebook.com/MistrzyniCeremonii/