Artykuły powiązane

Każda z nas chciałaby, aby w tym wyjątkowym dniu, jakim jest ślub, wszystko odbyło się idealnie.
Jednak stres, jaki towarzyszy w tym dniu młodym, ogrom zajęć i nieplanowane problemy mogą sprawić, że kilka ważnych spraw umknie naszej uwadze. Aby ograniczyć sobie trosk, może warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy fachowca?

Instytucja konsultanta ślubnego narodziła się w Stanach Zjednoczonych wiele lat temu. Do Polski przywędrowała stosunkowo późno, ale w ostatnim czasie korzystanie z usług takiej osoby staje się coraz bardziej popularne. Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej par nie ma czasu lub możliwości na załatwienie wszystkich spraw i dopilnowanie realizacji umówionych usług. Właśnie z myślą o nich powstaje coraz więcej firm zajmujących się kompleksową organizacją ślubów i wesel.
Zatrudnienie konsultanta ślubnego będzie idealnym rozwiązaniem dla wszystkich par, zarówno dla tych, którzy przez brak doświadczenia mają wiele wątpliwości oraz dla tych, którzy chcą zaoszczędzić czas i mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Dobry konsultant powinien stać się najlepszym przyjacielem państwa młodych. Musi wzbudzać zaufanie, a przede wszystkim uważnie słuchać. Dlatego nie może to być osoba przypadkowa, tylko kreatywny pasjonat lub pasjonatka, którzy mają w sobie tyle zapału, by spełnić nawet na pierwszy rzut oka niemożliwe oczekiwania i marzenia narzeczonych.
Najważniejsze są pierwsze kontakty i spotkania, podczas których konsultant poznaje swoich klientów. Ważne, aby otrzymał jak najwięcej szczegółowych informacji, począwszy od ulubionego koloru panny młodej po produkty, na które uczulony jest jej wybranek. Konsultant, który dobrze pozna parę młodą pozwoli zaoszczędzić dużo czasu, z góry odrzucając niektóre projekty zaproszeń czy dekoracji.
Specjalista ślubny nie musi załatwiać wszystkiego. Obszar jego działania ustala młoda para biorąc pod uwagę przede wszystkim swoje możliwości czasowe oraz wysokość budżetu. Jeśli w zamiarze jest zorganizowanie dużego ślubu wraz z weselem, konsultant może zająć się wszystkimi detalami. Natomiast, jeśli planujemy coś skromnego, zaangażowanie organizatora może ograniczyć się do kilku porad. To od państwa młodych zależy, jaki zakres usług zechce mu powierzyć.
Wynajęcie profesjonalnego konsultanta to przede wszystkim wygoda. Pozwoli zaoszczędzić czas i częściowo lub całkowicie zwolni nas z obowiązku żmudnych poszukiwań. Dobry koordynator współpracuje ze sprawdzonymi firmami i solidnymi podwykonawcami. Zadba o wszystkie szczegóły - roztrzepanemu świadkowi przypomni
o obrączkach, a nawet odbierze kwiaty
z kwiaciarni. Wbrew pozorom zatrudnienie takiej osoby nie musi wiązać się z niebagatelnymi kosztami. Z pewnością firmy, z którymi współpracuje udzielają mu zniżek za pozyskanie nowego klienta. Rabaty, które wynegocjuje organizator prawdopodobnie pokryją jego wynagrodzenie.
Celem konsultanta nie jest odbieranie młodym radości z przygotowań,
a jedynie poprowadzenie ich przez obszar przygotowań ślubnych, który dla większości par jest terenem nieznanym. Profesjonalny konsultant zrobi wszystko, by cała ceremonia przebiegnie zgodnie z planem i bez zakłóceń, cokolwiek miałoby to oznaczać.
Pamiętajcie, że ślub to Wasz dzień. Podejmując decyzję opierajcie się na radach doświadczonych osób, ale ostateczne wybory pozostawcie do rozstrzygnięcia sobie.