Artykuły powiązane

Od lat widać namacalny wpływ tradycji zza Atlantyku na kształt i przebieg ceremonii ślubnych i weselnych uroczystości w naszym kraju. Oto kolejna nowość, która, jak się wydaje, szturmem zdobędzie uznanie wśród przyszłych par młodych i ich gości.


Mowa o Bridal Shower Party. Być może część z was miała okazję uczestniczyć w tego typu przyjęciu, jednak z pewnością dla większości jest to absolutne novum. Co takiego kryje się pod kryptonimem Bridal Shower? Czym się różni od wieczoru panieńskiego? Jakie są zasady uczestniczenia w przyjęciu? Nie wiecie? W takim razie zapraszam do lektury.

Podstawowe różnice
Bridal Shower i wieczór panieński to dwie kompletnie różne imprezy. Organizowanie jednej wcale nie oznacza rezygnacji z drugiej. W dużym skrócie można powiedzieć, że Bridal Shower to ugrzeczniona wersja wieczoru panieńskiego. Szalona zabawa, tańce do białego rana, spora ilość alkoholu to coś, co podczas Bridal Shower z pewnością się nie pojawi.

fot.fotolia.com

Oryginał i kopia
W USA Bridal Shower ma swój konkretny przebieg i założenia. Znając życie w rodzimym wydaniu nie będzie to kopia jeden do jednego i całość będzie podlegała mniejszym lub większym modyfikacjom. Chodzi o dopasowanie (choć w minimalnym stopniu) imprezy do naszych gustów i przyzwyczajeń związanych z organizacją ślubu.

Organizator
Całość, w tajemnicy przed przyszłą panną młodą, powinna przygotować mama lub przyszła teściowa. Nie będzie nic złego, jeżeli koordynację przejmie przyjaciółka lub siostra. Do obowiązków organizatorki będzie należało m.in. stworzenie listy gości, wybranie zaproszeń i dostarczenie ich do wszystkich pań (droga elektroniczna dopuszczalna), weryfikacja obecności.

Czas
Impreza organizowana jest w porze popołudniowej lub wczesnowieczornej (w USA bywa, że startuje w południe). Co ważne uczestniczą w niej wyłącznie kobiety. Jeżeli chodzi o to kiedy Bridal Shower powinno być zorganizowane są pewne rozbieżności. Jedni twierdzą, że na dosłownie kilka dni przed zamążpójściem. Inni z kolei wskazują termin miesiąca lub nawet pół roku przed datą ślubu. Reasumując, jeżeli zdecydujecie się na organizację Bridal Shower, dopasujcie termin indywidualnie do swoich potrzeb.

Miejsce
Bridal Shower to spotkanie przy obiedzie. Miejscem akcji może być dom (u rodziców, teściów, przyjaciółki) lub restauracja.

Prezenty
Zgodnie z tradycją zza oceanu podczas przyjęcia przyszła panna młoda jest obdarowywana upominkami. Rzecz jasna nie są to przypadkowe prezenty, ale wybrane wcześniej przez główną zainteresowaną konkretne rzeczy, które będą się składały na coś w rodzaju ślubnej wyprawki. W Stanach goście otrzymują adres stacjonarnego sklepu oraz link do odpowiednika w Internecie. Prezenty są wybierane przez poszczególne osoby, ale dostarczane przez sklep. U nas z pewnością ta część zabawy będzie wyglądała nieco inaczej. Jeszcze dwie ważne kwestie - goście nie ofiarowują gotówki (na weselu i owszem) oraz kwiatów.

Gry i zabawy
W celu uatrakcyjnienia wspólnie spędzonego czasu oraz podkreślenia tematyki zamążpójścia, organizatorka powinna pomyśleć o przygotowaniu kilku zabaw dla zgromadzonych pań. Można również zadbać o motyw przewodni przyjęcia oraz odpowiednie gadżety i dekoracje.