Za namową Beth i kilku innych forumowiczek postanowiłam napisać kilka słów o tym czego mnie kiedyś nauczono i czego sama BARDZO rygorystycznie przestrzegam organizując życie mojego M. Jak podejrzewacie mam wpływ na to co wisi w jego szafie - bo przecież jak każdy mężczyzna M nienawidzi zakupów - i ja zajmuję się nabywaniem dla niego garderoby.
Wiec zacznę od tego że:
- elegancki mężczyzna NIGDY nie zdejmuje marynarki, no może słowo nigdy nie jest odpowiednie, ale zasada jest taka ze jeżeli już mamy na sobie marynarke to jej nie zdejmujemy~! Nawet w największym upale. Mozna od tej zasady odejsc np w sytuacji spotkania buisnessowego kiedy nasz przełozony pierwszy zdjemie marynarke, wtedy ok, możemy zaryzykować. Ale zdjęcie marynarki podczas wesela, rodzinnego spotkania jeżęli nie jesteśmy głową rodziny lub "zapraszającym" jest niedozwolone chyba że jak poprzednio Pan DOmu lub "Zapraszający" pokusił się na taki gest. Nigdy elegancki mężczyzna nie powinien zdejmować marynarki. Nigdy nie powinien występować w samej koszuli lub w koszuli z kamizelką. Nie powinien także zdejmować krawata i rozpinać koszuli - nawet w najbardziej "gorącej" atmosferze. O temperaturze powietrza powinno się myśleć przy zakupie garnituru i przy wybieraniu jego składu, a nie poprzez zdejmowanie marynarki.
- Do czarnych spodni NIGDY nie powinno zakładać się brązowych lub beżowych butów, do beżowych spodni NIGDY nie powinno się zakładać butów czarnych.
- Okropnie wygląda mężczyzna, który do garnituru zakłada puchową kurtkę, kurtkę o sportowym charakterze lub - o zgrozo - plecak. Niedopuszczalne są też buty inne niż typowo garniturowe - czyli buty na grubej podeszwie, bardziej sportowe.
- Nie można zakładać krawatu, jeśli nie zamierza się ubrać marynarki. Sama koszula z krawatem, krawat do swetra, kamizelki i innych jest bardzo nieelegancka. Jeśli mężczyzna ubiera dżinsy, niech ubierze koszulę o sportowym charakterze, rozpiętą pod szyją. Jeśli ubiera wełniane spodnie, niech też ubierze koszulę rozpiętą pod szyją - nawet jeśli dobrze wygląda w zapiętej, niech nie ubiera krawatu. Krawat jest przypisany do marynarki.
- Skarpetki powinny być na tyle długie, żeby przy siedzeniu nie było widać gołej nogi. To niedopuszczalne. Skarpetki powinny być kolorystycznie dopasowane do butów, a tym samym spodni - czyli odpadają beżowe skarpetki do czarnych butów - patrz punkt 1.
- Pasek od zegarka, pasek do spodni i buty powinny być w takim samym kolorze.
- Do garnituru NIGDY nie powinno zakładać się koszuli z krótkim rękawem, jako, że rękaw koszuli powinien wystawać z rękawa marynarki. Może się ktoś nie zgodzić, ale puste rękawy od marynarki wyglądaja po prostu śmiesznie.
Długość spodni - za krótkie spodnie wyglądają fatalnie. Kupując spodnie do garnituru mężczyzna powinien je mierzyć bez butów - wówczas tylny brzeg mankietu spodni powinien dotykać podłogi. Wówczas spodnie mają właściwą długość.
- NIGDY elegancki mężczyzna nie powinien ubierać T-Shirtu pod koszulę go garnituru. Wystający brzeg koszulki wygląda fatalnie. Najlepiej przekonać mężczyzn do noszenia eleganckich koszul na gołe ciało - koszulki, a nie daj Boże siatkowe, są absolutnie niemodne i źle się kojarzą. Stąd koszula powinna być na tyle dobrej jakości, żeby nie prześwitywała.
- Pasek od spodni powinien być elegancki. Zbyt bajeranckie klamry, wielkie logo na klamrze, świecące metale i wszelkie zbyt krzykliwe elementy są nieeeleganckie. No i jeszcze jedno - niedobrze wygląda mężczyzna ściągnięty w pasie zbyt mocno, tak, że z tyłu robią mu się nieeleganckie fałdy, a z przodu torba.
- Krawat powinien być tak zawiązany, żeby jego dłuższa część dotykała paska od spodni. Krótkiej nie powinno być widać. Nieeleganckie są krawaty kończące się przy drugim guziku od dołu, wiszące w okolicach krocza, bądź tak zawiązane, że cieńsza część jest dłuższa od grubszej, tej właściwej. Krawata nie powinno się wtykać za pasek od spodni, a węższej części między guziki od koszuli.
Na razie to tyle. Część wziełąm z mojego kompa gdzie mam troche takich informacji bo spisywałam je M. Jak macie pytania to piszcie.
Ciąg dalszy o KRAWATACH :
- Na ogół krawat powinien być ciemniejszy od koszuli. Jeżeli ubraliśmy koszulę w paski to lepiej unikać bardzo wzorzystych krawatów, raczej jednokolorowy 'zwis'.
- Inna zasada: stosujemy węższy krawat do węższych klap marynarki i na odwrót.
- Jeżeli kupiliśmy krawat i jest nieco pognieciony to zostawmy go na kilkadziesiąt godzin. Krawaty dobrej marki powinny się same rozprostować a zagięcia zniknąć. Jeżeli jednak nic to nie pomaga, a zainwestowaliśmy sporą sumę pieniędzy to wtedy proponuję reklamować taki produkt.
- Długość krawata w wymiarze absolutnym zależy od wzrostu osoby która go nosi. Jeden ma długi tułów a drugi krótki. Krawat nie jest po to by zakrywać facetowi genitalia (jak to się niestety zdarza np. niższym politykom) ani apaszką do kołnierza (to tego mają predylekcje szczególnie grubsi politycy).
Moja rada: najlepiej jak koniuszek krawata minimalnie zachodzi na pasek u spodni.
- Mężczyzna wysoki nosi niezbyt wąski krawat, kóry może być krócej wiązany (tzn kończyć się kilka cm nad paskiem) odpowiedni byłby węzeł podwójny lub windsorski.)
- niski dobiera krawat węższy, drobne wzory, węzeł prosty lub półwindsor.
- szczupły zakłada nie za szeroki krawat, drobne wzory, robi węzeł półwindsor
- z widocznym brzuszkiem dba o długość trochę poniżej spinki od paska.
- blondyn decydując się na większe wzory, wybiera kolory jaśniejsze mniej, mniej intensywne oraz kontrastowe wzory.
- brunet nosi krawaty w kolorach nasyconych, intensywnych o kontrastowych wzorach.
Praca w banku i biurze - jeżeli chcemy wytworzyć większy dystans stosujemy kontrastowe dobranie krawata do koszuli (np biała koszula czerwony krawat)
Przedstawiciel firmy - jeżeli chcemy wytworzyć większy dystans stosujemy kontrastowe dobranie krawata do koszuli (np biała koszula czerwony krawat)
Wyjście na imieniny - wybieramy zestawienie mniej kontrastowe, stonowane kolory, monochromatyczność.
Kolacja we dwoje - nie zakładamy krawatów w pasy, mile widziane są zabawne krawaty we wzory kwiatowe oraz jaśniejsza kolorystyka.
KRAWAT to element formalnego ubioru, którym najłatwiej można podkreślić własny styl, szyk i gust. Ze względu na to, że krawat najbardziej przyciąga spojrzenia, zmieniając go możemy zmienić łatwo charakter ubrania i swój wizerunek.
Najlepiej prezentują się krawaty z naturalnego jedwabiu, przy ich zakupie warto zwrócić uwagę na wnętrze - również jedwabne spowoduje, że krawat będzie się łatwo wiązał i długo dobrze wyglądał.
Rozłożony krawat powinien mieć około 150 cm długości, a po zawiązaniu obydwa jego końce powinny sięgać dolnej krawędzi paska. Oczywiście, węższy koniec powinien być nieco krótszy - nigdy, ale to przenigdy, nie wkładaj go do spodni albo pod koszulę, bo zniweczysz cały efekt dobrze ubranego mężczyzny!
Niestety jedwabny krawat nie jest tani ale obecnie można go zastapić tanszą wersją żakardową.
Dobierając krawat do koszuli, bezpiecznie jest stosować zasadę: jeden element gładki, jeden w deseń: albo gładka koszula i wzorzysty krawat, albo koszula w paski, ale gładki krawat. Oczywiście, jeśli czujesz się na siłach i lubisz nieco ekstrawagancji w ubiorze, tę zasadę, jak każdą zresztą, można z premedytacją łamać.