moim zdaniem posyłanie 6 latków do szkoły jest GENIALNYM pomyslem i podpisuje się pod tym całą sobą
może i owszem, ale bardziej chodzi o to,że polskie szkoły nie sa do tego przystosowane.
bo dla 6-latkow mają być specjalne warunki.
m.in.:
Według ministerialnych planów w każdej szkole powinny być klasy z miejscem nie tylko do nauki, ale i do zabaw: z puchatym dywanem, pluszakami, interaktywnymi zabawkami wspomagającymi rozwój, dostępem do komputera, projektorów i sprzętu RTV. Oddziały pierwszaków nie powinny liczyć więcej niż 25 dzieci. A szkolne świetlice - gdy zażyczą sobie rodzice - powinny pracować przynajmniej do godz. 17. mało tego 6-latki powinny mieć zapewnione posiłki
jesli szkoły potrafią się do tego przygotować to inna sprawa.
Jak wygląda w Polsce wychowanie przedszkolne?
Edukacja przedszkolna nie jest mocną stroną Polski. Dane o jej upowszechnieniu są fatalne. W roku szkolnym 2005/2006 wychowaniem przedszkolnym było objętych 818.423 dzieci, co oznacza, że do przedszkola nie chodziło 653.240 maluchów w wieku 3 - 5 lat (GUS). Zaledwie 29, 6 proc. 3-latków było objętych edukacją przedszkolną, 41,2 proc. 4-latków i 51,2 proc. 5-latków. To bardzo kiepskie wyniki. Jedne z najgorszych w Unii Europejskiej.
Jakie są standardy europejskie?
Lepsze do polskich. W Łotwie 70 proc. 4-latków chodzi do przedszkola, w Estonii 80 proc., a na Węgrzech i w Czechach ponad 90 proc. To są dane Eurostatu. Wynika z nich, że w Polsce do przedszkola chodzi niecałe 40 proc. 4-latków.
Są takie regiony w Polsce, gdzie nie ma przedszkoli?
W ponad 869 gminach nie ma żadnego przedszkola (sic!). Oznacza to, że nie ma tam żadnych zajęć dla maluchów. Te dzieci mają już na starcie gorsze szanse edukacyjne. Ale nie tylko one. Przecież ich rodzice - a szczególnie matki - mają o wiele mniejsze szanse na pracę. Tam gdzie sytuacja wygląda nieco lepiej, do przedszkoli ustawiają się kolejki. Aby się do niego dostać, trzeba dziecko zapisać nawet dwa lata wcześniej. Tak jest np. we Wrocławiu i Rawiczu
Dlaczego wychowanie przedszkolne jest takie ważne?
Edukacja przedszkolna jest kluczowa dla późniejszych możliwości intelektualnych dzieci. Mówią o tym badania naukowe. Przecież wiek przedszkolny jest tym momentem, kiedy najskuteczniej i najłatwiej jest niwelować różnice wynikające z wpływu środowiska.