e-wesele.pl
Bebikowo => Po tej stronie brzuszka => Wątek zaczęty przez: monia w 3 Września 2006, 18:41
-
1 miesiąc (noworodek)
• ma rączki i nogi podkurczone, a dłonie zaciśnięte w piąstki;
• w pozycji na brzuchu unosi główkę i przez krótką chwilę utrzymuje ją w górze;
• zaciska rączkę, gdy poczuje, że się ją dotyka;
• przy podciąganiu z pozycji leżącej na plecach nie potrafi usztywnić szyi, więc główka opada mu do tyłu;
• zatrzymuje na chwilę wzrok na przedmiotach trzymanych w odległości 30 - 40 cm od niego. Często odwraca główkę w kierunku źródła światła;
• wydaje gardłowe dźwięki, a także głośno płacze dla wyrażenia emocji i potrzeb, np. gdy jest głodne lub coś mu dolega;
• uspakaja się po wzięciu w ramiona i przytuleniu (ukołysaniu);
• rozsyła pierwsze odruchowe uśmiechy.
2 miesiąc (noworodek)
° leżąc prostuje rączki i nóżki;
° opierając się na przedramionach prostuje tułów i na krótko unosi głowę, która jeszcze się chwieje;
° podciągane do pozycji siedzącej próbuje utrzymać główkę sztywno;
° coraz intensywniej obserwuje przedmioty i osoby oraz śledzi ich ruchy wodząc wzrokiem;
° zaczyna reagować na dźwięki, odwraca się w kierunku, z którego dochodzi dźwięk;
° wymawia pojedyncze samogłoski, a płacz przyjmuje różne barwy i natężenie;
° na osoby pojawiające się w polu widzenia i zwracające się ku niemu coraz częściej reaguje uśmiechem.
3 miesiąc (noworodek)
• leżąc na plecach potrafi odwrócić się na lewy lub prawy bok i trzymać prosto głowę;
• podnosi ręce i trzymając w zasięgu wzroku ogląda je, by wreszcie włożyć paluszki do buzi;
• podtrzymuje w ręce podaną mu zabawkę, ogląda ją i próbuje nią poruszać;
• zaczyna reagować głośnym śmiechem i gruchać, wydając dźwięki składające się z samogłosek i spółgłosek, jak np. ga, egu, grrhu, erre;
• więź z osobami z najbliższego otoczenia dziecka staje się coraz silniejsza.
4 miesiąc (niemowlę)
° leżąc na plecach potrafi obrócić się na bok, który samo wybierze;
° trzyma prosto głowę;
° leżąc na brzuchu, podnosi głowę i pewnie podpiera się rączkami;
° zaczyna poznawać różne zabawki i bada je wkładając do ust;
° doskonali sposób wyrażania się i z przyjemnością wydaje dźwięki o różnym natężeniu;
° wykazuje coraz więcej zainteresowania otoczeniem, rozgląda się ciekawie dookoła i potrzebuje częstszego kontaktu z rodzicami.
5 miesiąc (niemowlę)
♥ obraca się z pleców na boki, a czasem nawet na brzuch;
♥ leżąc na plecach unosi głowę, aby lepiej widzieć przedmioty i osoby znajdujące się w jego otoczeniu;
♥ leżąc na plecach podpiera się stopami o posłanie i lekko unosi tułów, usiłując zrobić tzw. mostek;
♥ leżąc na brzuszku, wskutek prostowania ramion i nóg wykonuje ruchy jak podczas pływania lub figurę przypominającą tzw. kołyskę;
♥ z łatwością przewraca się z brzucha na plecy;
♥ koncentruje uwagę na zabawkach, przekłada je z ręki do ręki;
♥ śledzi wzrokiem przedmiot upuszczany na podłogę;
♥ zaczyna rozmawiać samo ze sobą, łączy samogłoski ze spółgłoskami np. dada, agaggaa;
♥ jest coraz bardziej aktywne i wesołe, często się uśmiecha, płacze o wiele rzadziej niż w poprzednich miesiącach, jest bardziej zainteresowane otaczającym je światem.
6 miesiąc (niemowlę)
♣ leżąc na plecach pewnie unosi głowę, bawi się rękami oraz posadzone pozostaje w tej pozycji przez jakiś czas, ale brak mu jeszcze stabilności;
♣ często chwyta przedmioty oboma rękami;
♣ odróżnia różne przedmioty i potrafi okazać niechęć lub aprobatę;
♣ ulubioną zabawą, na którą dziecko reaguje radosnymi okrzykami jest zabawa w „a ku ku”;
♣ coraz wyraźniej kształtuje się poczucie przynależności do rodziny, na członków rodziny maluch reaguje gaworzeniem i śmiechem;
♣ w stosunku do osób obcych staje się nieufne, a nawet lękliwe;
♣ lubi patrzeć na własne odbicie w lustrze.
7 miesiąc (niemowlę)
• coraz bardziej lubi pozycję na brzuchu i częściej daje do zrozumienia, iż chce by było wzięte na ręce;
• leżąc na brzuchu podnosi głowę i opiera się na łokciach;
• od czasu do czasu podciąga nogi pod brzuch, co jest pierwszą oznaką raczkowania;
• zazwyczaj siedzi dość dobrze, ale na wszelki wypadek zabezpiecza się przed upadkiem rączkami wyciągniętymi przed siebie;
• koncentruje się na zabawie, doskonali koordynację ruchów, obydwoma rękami chwyta zabawki, którymi stuka lub które pociera o siebie;
• doskonali słownictwo, pojawiają się wyrazy dwusylabowe takie jak mama, dada, baba;
• używa głosu dla przywołania dorosłych;
• uczy się pić z kubeczka, wyciąga rękę po kawałek biszkopta (bezglutenowego), który zjada ze smakiem.
8 miesiąc (niemowlę)
° przedkłada pozycję na brzuchu, wspiera się na rękach, jest to pozycja wyjściowa do raczkowania, dzięki któremu może dotrzeć do przedmiotów znajdujących się do tej pory poza jego zasięgiem;
° potrafi już usiąść, podnosząc się z pozycji na boku;
° siedząc, trzyma plecy prosto;
° sięga po coraz mniejsze przedmioty i chwyta je używając kciuka i palca wskazującego;
° gaworzy, wymawiając podwójne sylaby;
° dosyć dobrze sobie radzi, pijąc z kubeczka i jedząc z łyżeczki;
° reaguje na wyraźne zakazy w formie zwrotu „nie wolno”, próbując je jednak ignorować;
° w stosunku do obcych jest nieufne, najbezpieczniej czuje się przy mamie.
9 miesiąc (niemowlę)
♥ bardzo lubi siedzieć i nie ma żadnych problemów z utrzymaniem równowagi;
♥ staje się aktywne ruchowo, sprawniej i coraz szybciej raczkuje, może się dostać do wielu miejsc;
♥ wstaje, trzymając się mebli;
♥ z przyjemnością bawi się paluszkami, w zabawach poznaje swoje ciało;
♥ zabawki, po które sięga świadomie ogląda i bada bardzo dokładne;
♥ z zaciekawieniem ogląda książeczki i obrazki;
♥ uwielbia wkładanie i wyjmowanie zabawek z koszyka, a potem wyjmowanie ich;
♥ zdecydowanie i coraz wyraźniej wyraża swoje życzenia i potrzeby.
10 miesiąc (niemowlę)
♣ siada z pozycji na brzuchu i samodzielnie wstaje;
♣ podtrzymując się mebli staje przy nich pewnie, a następnie próbuje poruszać się wzdłuż nich bokiem;
♣ uwielbia zabawę w chowanego, przy czym samo chętnie się chowa np. pod pieluszką, którą z wybuchem radości ściąga sobie z głowy;
♣ uznanie i pochwała są dla niego wyjątkowo ważne, potrafi odróżnić pochwałę od nagany;
♣ jest wesołe i otwarte w stosunku do osób, które lubi, rezygnuje natomiast z kontaktów z ludźmi, do których nie żywi sympatii;
♣ dużo gaworzy, zwracając na siebie uwagę dorosłych.
11 miesiąc (niemowlę)
• chodzi podtrzymywane przez rodziców;
• układa klocki lub inne przedmioty jeden na drugim, przyciąga do siebie zabawki lub popycha je przed sobą;
• jest bardzo rozmowne, przy czym raczej używa pojedynczych sylab;
• najczęściej reaguje już na swoje imię;
• mówiąc "mama", "tata", wie, do kogo mówi;
• pije z kubeczka i często chce samodzielnie jeść łyżeczką;
• pochwalone jest bardzo dumne i powtarza czynność, za którą uzyskało pochwałę.
12 miesiąc (niemowlę)
° trzymane za rączki próbuje stawiać pierwsze niepewne kroki;
° szybko raczkując, próbuje dotrzeć do wszystkich zakątków pomieszczenia, w którym się znajduje;
° lubi przedmioty mogące być źródłem głośnych dźwięków np. garnki.
° idąc trzyma się jedną ręką, tak sięga po wszystko, co jest interesujące;
° zaczyna rozumieć znaczenie wielu słów, powtarza niektóre sylaby, wiedząc o kim lub o czym mówi np. mama, tata, hauhau;
° szczególnie mocno zaznacza się więź z rodzicami - dziecko pragnie mieć poczucie bezpieczeństwa.
-
Oj Monia widzę, że propedeutykę pediatrii powtarzasz....
..kurde tego sie nauczyc nie dało...
-
u bulsowej pedofilie zdawałam.. rozwój, karmienie i szczepienia to był jej konik :mrgreen:
-
monia, niezła robota :D
-
:mrgreen:
-
u bulsowej pedofilie zdawałam
:?: :?: :?:
-
bulsa to mnazwisko mojej egzaminatorki z pediatrii ( potocznie zwany przedmiot - pedofilia ;) )
-
zwany przedmiot - pedofilia
...lub pedały jak kto woli...
albo był jeszcz taki podział na dzieci mniejsze i dzieci starsze.
Te ostatnie były na takim oddziale, ze sie mówiło na nie DZIECI STRASZNE.
-
monia, chyba wydrukuje i przykleje nad łóżeczkiem :D
-
monia, chyba wydrukuje i przykleje nad łóżeczkiem :D
nie ma to najmniejszego sensu, bo będziesz się stresować, gdy nie będzie robiło wszsytkiego ksiązkowo.A każde dziecko rozwija się w swoim własnym tempie.i wiele czynników ma na to wpływ.Rola rodzicow także.Np.cwiczenia i zabawy.
-
nie ma to najmniejszego sensu, bo będziesz się stresować, gdy nie będzie robiło wszsytkiego ksiązkowo
zartowałam :) a jezeli juz to jest to jako ciekawostka o EWENTUALNIE moze robic dziecko i MNIEJ WIECEJ w jakim "wieku"...
a jak wszystkie poradniki trzeba brac z przymrózeniem oka...
-
dokładnie.Dobrze, że to rozumiesz.Bo są matki, które książkowo na to patrzą.A tak nie można.
-
nie ma to najmniejszego sensu, bo będziesz się stresować, gdy nie będzie robiło wszsytkiego ksiązkowo.A każde dziecko rozwija się w swoim własnym tempie
No właśnie. Mój Wiktorek też nie idzie wg tego schematu. Są czynności, które wykonywał o wiele wcześniej, a są takie, których jeszcze nie potrafi. Ale ja wcale nie panikuję bo wiem, że na wszystko przyjdzie pora.
-
aj dziewczyny
nie patrzcie na ten schemat dosłownie..
kazdy dzieciak jest inny..
ja ponoc stawiałam kroki juz w wieku 8 m-cy.. za to moja siostra raczkowała jeszcze jak miała rok..
:roll:
-
dokładnie tak.Więc właśnie o tym mówię.Nie ma co patrzeć na schematy
-
aj dziewczyny
nie patrzcie na ten schemat dosłownie..
kazdy dzieciak jest inny..
zgadzam się i tu coś ku pokrzepieniu serc
http://www.edziecko.pl/pierwszy_rok/1,79404,2273030.html?as=1&ias=3&startsz=x
-
To po co to czytasz ???
Racja moj Kacpus juz dawno siedzi prosto, placze jak mu cos wezne, wyciaga raczki gdy chce go wziasc na rece lub dac mu zabawke za to sam nie umie siadac i nie raczkuje :) Ale wiem ze jest zdrowy i ze dobrze sie rozwija. A taki schemacik przyda sie orientacyjnie :)
-
A taki schemacik przyda sie orientacyjnie :)
dokładnie :D