e-wesele.pl

regionalne => Śląskie => Wątek zaczęty przez: 19agata86 w 19 Lipca 2009, 13:52

Tytuł: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: 19agata86 w 19 Lipca 2009, 13:52
Witajcie kochani!

Planujemy slub w Maju 2010.  Podobno zaczac trzeba od zalatwienia sali.  To juz nam sie udalo i zdecydowaliscmy sie na Lagune w Dabrowie Gorniczej (prosze o opinie, przeszukalam cale forum ale nie znalazlam nic szczegolnego).  Mamy wiec sale.  A co dalej?
Zrobilismy wstepne rozeznanie co do gosci i wyszlo okolo 100.  Co jesli sale zarezerwuje na 100 osob a np 20 nie przyjdzie? Pomocy!!!!
Jak wyglada sprawa z kosciolem? Na jak dlugo przed planowanym slubem trzeba dac na zapowiedzi?

Zdecydowalismy ze bedzie tylko fotograf.  Z kamerzysty chyba zrezygnujemy bo chyba nikt nie lubi ogladac swoich ''pijanych'' wyczynow :-)

Aaaa! No tak jeszcze napoje i alkohol! Powiedzmy ze bedzie 80 osob - ile napoji i jakich) oraz wodki radzicie kupic?

Z gory dziekuje za kazda, najdrobniejsza nawet pomoc :-)

Pzdr.  

Agata
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: anetka1232 w 20 Lipca 2009, 17:20
no więc tak wg mnie dobrze byloby się już porozglądać za fotografem i orkiestrą bo to najważniejsze, jeśli sie za późno zacznie to może byc nie wielki eybór lub wcale. jeśli chodzi o kościół to możecie iść wcześniej zarezerwować sobie termin i godzine. a dopiero 3 miesiące przed slubem po spisaniu protokoły w USC (w przypadku slubu konkordatowego) załatwiacie resztę w kościele. ja zakupiałm 1 l wódki na osobę. oczywiście coś odpoadnie bo jeszcze zasatwy itp. Jeśli chodzi o zaowiedzi to tż dopiero chyba jak pójdziecie z protokołem napewno nie wcześniej albo nawet póxniej. Wg mnie teraz powinniście porozglądać sie za fotografem i orkiestra.
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: 19agata86 w 20 Lipca 2009, 18:18
Hej Anetko,

Dziekuje za odpowiedz. 
Widzisz problem w tym, ze nie mieszkamy w Polsce.  Do Polski wybieramy sie  w listopadzie a pozniej dopiero w Maju na slub. . .  I jak to rozplanowac?
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: Justys851 w 20 Lipca 2009, 19:03
Tak jak mówi anetka  ;)
Teraz wypadałoby zarezrwować fotografa i orkiestrę  ;)
Jesli nie możecie osobiście to wydaje mi sie ze przez neta też sie da  ;)

Co do ilości osób i płacenia za nich, wszystko zależy jak macie sformuwoaną umowę, jeśli macie rezewrujecie na minimum 100 osób to wówczas jeżeli macie 90 os to raczej będziecie musieli zapłacić za 10 ale wszystko zależy od umowy  ;)
Wogóle to rozmawialiście z taką starsza Panią w Lagunie ??

Ilość wódki my mieliśmy 0,5 l na osobę - liczyliśmy wszystkich, plus wódka na bramy i koronę  ;)
Napoje - my mieliśmy ok 3 - 3,5 l na osobę.
1/2 z tego to były soki, 1/3 napoje gazowane a reszta to woda gazowana i niegazowana z naciskiem na niegazowaną  ;)
ale to wszystko zależy od upodobań rodzinki  ;)

Jak będziecie zapraszac gości to oczywiście podajcie jakąś wczesniejsza datę do której mają sie określić, żeby zakupy odpowiednie zrobić no i wiadomo rozstawienie stołów przygotować , winietki w zalezności czy je chcecie   ;)

Kościół to właśnie tak jak mówiła anetka najpierw zarezerwujcie date i godzinę, a jak będziecie mieć papiery z USC wówczas prostokół i wtedy pójdą zapowiedzi  ;)
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: anetka1232 w 20 Lipca 2009, 19:15
Jak dobrze że sie ze mna zgadzasz Justynko:D
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: margaret39 w 26 Lipca 2009, 01:24
Witam.  Ja również będę mieć wesele w Lagunie, mam nadzieje że wszystko będzie w porządku :).  Jeżeli masz już sale to następny w kolejności jest zespół, a później kamerzysta.
Tytuł: Odp: Od czego zaczac...?
Wiadomość wysłana przez: Bea027 w 3 Sierpnia 2009, 14:29
Cześć Agatko :)
Na 3 miesiące przed ślubem podpisuje się protokół przedmałżeński (na to spotkanie musicie zgromadzić dokumenty tj. akt chrztu, bierzmowania i papiery z USC) i wtedy można dać na zapowiedzi. Są jeszcze nauki przedmałżeńskie i poradnia...ale gdy para mieszka za granicą trzeba wszystko indywidualnie ustalać najlepiej z Proboszczem.
U mnie będzie 1l soku, 1 litr wody mineralnej(0,5 gazowanej, 0,5 niegazowanej), 1 litr (Coca Coli, Sprite, Fanta). Wódka 0,5 na osobę + bramy i korona. A i jeszcze będę miała 15 butelek wina (na 60 osób), tak w razie gdyby ktoś nie chciał wódeczki :)
Jeśli chodzi o Lagunę, to przykro mi nie mogę pomóc...przy podpisywaniu umowy dowiedzcie się do kiedy można podać ostateczną liczbę gości i poproście o dopisanie tego, jeśli będą braki.