e-wesele.pl
Bebikowo => Bebikowe różności => Wątek zaczęty przez: Aneczka 7 w 10 Grudnia 2008, 21:56
-
Witajcie i pomóżcie
Dziecko dostało grę Piranie atakują - spełnienie marzeń. Jest w niej instrukcja i niby w zgodzie z nią gramy ale mam dużo wątpliwości. Dziecko podjarane siedzi i jak cuś wykulnie to patrzy się na matkę a ja na niego i co…. improwizuje ale małemu to podpada.. Na necie nie mogę znaleźć zasad dokładnych gry. Może któraś z Was ma tą grę i wie jak ominąć następujące sytuacje:
jak zacząć grę? Czy jak wykulam 2 to od razu 1 na plansze i na 2 ruch w górę? Czy czekać aż wykulam rybkę (nie pieję do rybkawiedenka) i wtedy startuje??
jak są 4 miejsca w pierwszej linii zajęte a ja wykulam 2 to co? Czekam czy mogę przeskoczyć pierwszy rząd??
jak piranie zaatakują i np. blokują mi z 3 stron i z boku kulkę-rybkę (nie mam możliwości ruchu) to co?? A następne rybki są i nie przeskączą już tych linii.. Wszystkie poniżej są zblokowane.. Taka sytuacja gdzie
o to pirania a x to kulka rybka
o
ooxo
jak piranie zaatakują i pojawiają się 4 w pierwszej linii a kulki-rybki mamy to jak zacząć??
Powodzenia w myśleniu i czekam na wieści
(http://dzidziusiowo.pl/php/img2-22032005004_2070082619_Sebek_4.jpg) (http://dzidziusiowo.pl)
-
ja pierdziuuuu
kobieto o czym Ty piszesz...
ratunku...
zna ktos taka grę???
-
To ja pomoge :)
(http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/497/99/68/497996896)
Zadaniem graczy jest uciec przed wściekłymi piraniami, które tylko czyhają, by zjeść maruderów.
Gdy rzucasz kostką, wszystko może się zdarzyć.
Wygrywa ten, kto jako pierwszy ustawi swoje 3 ryby na początku ławicy. Trzeba jednak uważać, bo głodne piranie mogą zaatakować nawet najszybszych!.
Sytuacja rozgrywa się w zależności od wyniku rzutu specjalna kostką - w każdej kolejce można przesunąć się nawet o 3 pola - albo zostać zaatakowanym przez piranie!
Przymocuj tackę do planszy z otworami. Przyczep dwie nogi do dna. Zamocuj
tablicę na wyższym końcu planszy. Załóż dźwignię do wypuszczania piranii musi
być umieszczona pionowo i kliknąć przy wkładaniu). Upewnij się ,że wszystkie
piranie są "zanurzone" i widać błękit rzeki. każdy z graczy wybiera komplet 3
kulek w jednym kolorze. Może je trzymać przy sobie lub przechowywać na tacce.
ZASADY : Zaczyna gracz, który najlepiej potrafi pokazać minę wściekle głodnej
piranii. Jeśli nie będziecie mogli zdecydować, kto udaje piranię najlepiej,
rzucacie kostką. Kto pierwszy wyrzuci na kostce piranię , ten zaczyna grę.
Kolejka przechodzi na następnego gracza zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Ruch w każdej kolejce polega na rzuceniu kostką. od wyniku rzutu
zależy , czy Twoja ryba popłynie w kierunku bezpiecznej strefy, czy piranie
zaatakują.CDN Bądź cierpliwa. Pozdrowienia
Jeśli wyrzucisz na kostce LICZBĘ, przesuwasz JEDNĄ ze swoich ryb o wylosowaną
liczbe oczek. Zaczynasz od dolnego rzędu i płyniesz "w górę" w kierunku
bezpiecznej strefy. Możesz płynąć do przodu, w prawo lub w lewo, ale nigdy po
przekątnej. Nie możesz przeskoczyć innej ryby - nawet jeśli nie możesz przez
nią wykonać całego ruchu lub wykonac go wcale.
Jeśli wyrzucisz na kostce NIEBIESKĄ RYBKĘ, możesz liczyć na ...miłą pogawędkę.
Niebieska rybka przypływa, by Cię pozdrowić i powiedziec "Cześć", ale nie może
Ci pomóc w wyścigu. Jest tak, jakbyś wylosował zero - przekazujesz kostkę
kolejnemu graczowi, a Twoje ryby stoją w miejscu. Jeśli wyrzucisz na kostce POMARAŃCZOWĄ PIRANIĘ, możesz zacząć się bać.
Rozglądasz się czujnie i rzucasz kostką jeszcze raz. To, co się wydarzy, zależy
od kolejnego rzutu.
Jeśli w drugim rzucie wylosujesz rybkę, uff!- jesteś bezpieczny. Przekazujesz
kostkę kolejnemu graczowi. Jeśli w drugim rzucie wylosujesz liczbę, to jest to
liczba piranii, które zaatakują. Właśnie taką liczbę piranii musisz teraz
umieścić na " terytorium piranii"- w okrągłych otworach w górnej części tacki.
Wypuść piranie: zwolnij dźwignię i patrz , jakie spustoszenie sieją wśród ryb!
Jeśli w drugim rzucie znowu wyrzucisz piranię , masz prawdziwego pecha i możesz
już nadawać sygnał "S.O.S. Piranie atakują "Umieśc Wszystkie cztery piranie na
szczycie planszy, zwolnij dźwignię i obserwuj , co sie stanie! Uwolnione
piranie stocza się i "zjedzą " ryby. Te, które "nie spłyna piranią z drogi"
zostaną pożarte!
Te spośród Twoich ryb, które zostały zjedzone, muszą rozpocząć ucieczkę od
początku.Otrząśnij płetwy i nie martw się . Zacznij znowu i płyń w górę. Po
ataku, gdy wszystko się uspokoi, odwróć piranie, by znowu było widac błękit
rzeki. Płyń dalej do bezpiecznej strefy. Możesz mieć na planszy jedną lub
wszystkie ryby, ale w jednej kolejce możesz przesuwać tylko jedną.
Gdy któraś z Twoich ryb zbliża się do szczytu (czyli bezpiecznej strefy), nie
musisz wyrzucać dokładej liczby oczek.Gdy wylosujesz równą lub większą liczbę
niż trzeba, po prostu przeskocz rybką na terytorium piranii i daj nura w
bezpieczną strefą.
Wygrywa ten , kto pierwszy umieści swoje 3 ryby w bezpiecznej strefie.
-
Dziękiiii bardzo ela!!! Ja w grze miałam nieco inny opis. Z Twojego dopiero wiem, że po każdym ataku trzeba piranie odwrócić... Tylko jedna niewiadoma jest - jak zacząć?? Czy jak kulasz 1 to od razu na start?? Czy czekać aż wykulam rybę?? I ciekawa jestem jak można przesunąć się o 3 pola, skoro na kostsce są cyfry 1, 2... Seba będzie pocieszony jak mu mama powie, że przemyślała zasady i zakumała nieco gry
Dziękujemy raz jeszcze
(http://dzidziusiowo.pl/php/img2-22032005004_2070082619_Sebek_4.jpg) (http://dzidziusiowo.pl)
-
ela- dziś mnie olśniło!! Nie zakumałam tej gry ale kapnęła się że są 2 jej rodzaje! Ja mam kolorowe rybki a na Twoim zdjęciu są przezroczyste i ponoć zeszłoroczna wersja nie ma kulek-pirani
-
:o :o :o
jezu, moje dziecko mam zbyt tępą matkę, zeby sie z nim bawic w tą grę (no jeszcze nie teraz)