Dzięki za namiary, przydadzą się.
[ Dodano: Pon Sie 01, 2005 9:38 pm ]Dla samodzielnie wykonujących makijaż :
Jakie są poszczególne etapy przygotowania do makijażu i jego wykonania?
oczyszczenie twarzy mleczkiem kosmetycznym i tonikiem (dobrze jeśli jest matujący);
nałożenie kremu nawilżającego na całą twarz (również powieki, usta i pozostałe partie, które miałyby być pokrywane podkładem- np. szyja, dekolt, dłonie);
możemy dodatkowo nawilżyć twarz stosując delikatna mgiełkę wody ujędrniającej;
użycie rozświetlającej bazy pod podkład, która utrwala makijaż, ujędrnia skórę i rozświetla twarz;
użycie korektorów: w odcieniu żółtym pod oczami w celu zakrycia sińców i rozjaśnienia, w odcieniu zielonym - jeśli są zaczerwienienia, popękane naczyńka lub tzw. trądzik różowaty.
Bardzo ważny jest sposób nakładania korektorów za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych lateksowych gąbek oraz umiejętne ich rozprowadzenie. Twarz musi wyglądać naturalnie i lekko. Nie możemy uczynić z niej "maski '' Pamiętajmy, że bardzo często dla Panny Młodej jest to pierwszy makijaż profesjonalny w życiu i musimy sprawić, aby czuła się ona w nim bardzo naturalnie.
Nałożenie wcześniej dobranego podkładu - najlepiej użyć podkład o płynnej konsystencji, w kolorze naturalnej karnacji skóry lub o pół tonu jaśniejszym. Nakładamy go na twarz, powieki, usta, oraz szyję a także jeśli chcemy na dekolt.
Nałożenie transparentnego pudru - czynimy to w celu utrwalenia makijażu i zmatowienia twarzy.
To bardzo ważny moment, który kończy etap przygotowania twarzy pod makijaż. Puder matujący nie odbija światła co jest bardzo ważne przy fotografii. Nie znaczy to, że w ogóle nie możemy użyć połysku, bo przecież jest on bardzo modny, ale zwróćmy uwagę na miejsca na jakie go nakładamy. Wykonując każdą czynność musimy pamiętać o światło-cieniach i korekcie twarzy, ponieważ połysk i światło uwypukla, uwydatnia poszczególne elementy, natomiast mat i ciemny odcień: chowa, cofa, unieczytelnia. Dlatego przy makijażu nie tylko istotna jest technika, ale i wyczucie.
Makijaż oczu . Mówi się, że spojrzenie jest odzwierciedleniem duszy, dlatego musimy w subtelny sposób podkreślić wyraz i piękno oczu.
Najlepiej do tego celu użyć kilka barw cieni zarówno połyskujących jak i matowych. Najczęściej połysk możemy użyć na górną powiekę ruchomą (o ile nie jest ona zbyt wypukła), pod łukiem brwiowym, a także w wewnętrznym kąciku oka (za wyjątkiem oczu szeroko rozstawionych) oraz na powiekę dolną. Następnie w celu wzmocnienia rysunku oka nakładamy o kilka tonów ciemniejszy matowy cień w zagłębieniu powieki oraz w kąciku przy dolnej krawędzi rzęs. Cały rysunek oka możemy wzmocnić zaznaczając jego kontur kredką (brązową, granatową, szara, czy w kolorze lawendy ). Ale uwaga! Czynimy to delikatnie rozcierając kredkę.
W niektórych przypadkach uroda może wymagać płynnego eyelinera, ponieważ są Panny, które w makijażu na wzór Audrey Hepburn, w klasycznym koku będą prezentowały się niezwykle atrakcyjnie. W tym typie makijażu najczęściej używam szarych rozbielonych cieni w połączeniu ze srebrzystościani. Bardzo modne obecnie kolory cieni to: pastelowe odcienie różu, beżu, kości słoniowej, lawendy z domieszkami szarości, złocistości, czekolady.
Brwi podkreślamy w sposób naturalny (ważna jest ich wcześniejsza regulacja jeśli są zbyt szerokie i sprawiają wrażenie zaniedbanych). Makijaż oczu kończymy dokładnie tuszując rzęsy (bardzo modne kolory poza czarną klasyką to oberżyna i wiśnia). Na koniec wyczesujemy je, aby nie były posklejane (ważne przy fotografii).
Makijaż ust rozpoczynamy od ich korekty za pomocą kredki (obrysowujemy po zewnętrznej krawędzi usta zbyt małe i wąskie, natomiast po wewnętrznej stronie krawędzi usta zbyt duże i wypukłe). Najlepiej jeśli kredka będzie w kolorze pomadki lub tylko o pół tonu ciemniejsza. Nałożoną kredkę ponownie należy przypudrować w celu jej utrwalenia. Następnie nakładamy szminkę za pomocą pędzelka. Warto zmieszać np. dwa kolory pomadki (tej samej tonacji chłodnej lub zimnej) w celu uzyskania melanżu i efektu plastyczności na ustach. Bardzo modne barwy to: jasnoróżowe i złocisto beżowe. Oczywiście kolor pomadki uzależniony jest od typu urody. Na koniec możemy nałożyć nadal modny błyszczyk.
Nałożenie różu to końcowy etap makijażu. Kolor różu winien oscylować w odcieniach pomadki. Powinien on delikatnie muskać, ożywiać twarz, nadać jej plastyczność i podkreślić kości policzkowe (pamiętajmy o fotografii).
Całość makijażu utrwalamy specjalnie przeznaczonym do tego fixatorem. W ten sposób wykonany makijaż będzie mógł zdobić Pannę Młodą przez całą imprezę, nawet jeśli będzie trwała dwa dni !
[ Dodano: Czw Sie 18, 2005 6:21 pm ]I jeszcze dokładne wskazówki na temat malowania ust
Rozprowadź podkład
Makijaż ust będzie znacznie trwalszy, jeśli pod szminkę użyjesz bazy. W tej roli sprawdzi się zwykły podkład. Rozprowadź go na wargach i delikatnie wklep opuszkami palców, zacierając kontur ust.
Obrysuj kształt
Podkreśl linię ust konturówką. Obrysuj je kreskami prowadzonymi wzdłuż naturalnej granicy czerwieni warg. Konturówka powinna mieć odcień identyczny z pomadką. Odznaczające się kreski są niemodne
Przypudruj usta
Oprósz usta mgiełką jasnego, sypkiego pudru. Nabierz nieco kosmetyku na duży, miękki pędzel i omieć nim wargi. Dzięki temu szminka będzie się lepiej trzymała.
Nadaj kolor
Wypełnij zarys pomadką. Najbardziej równomiernie rozprowadzisz ją maleńkim pędzelkiem. Jeśli malujesz się sztyftem szminki, uważaj, by nie rozmazać kresek konturu.
Utrwal makijaż
Nadmiar pomadki odciśnij w jednorazową chusteczkę higieniczną. Następnie ponownie przypudruj usta - także przez chusteczkę, inaczej szminka może utworzyć grudki.
Spraw, by lśniły
Pociągnij usta jeszcze raz pomadką. Potem dodaj im zmysłowego blasku za pomocą błyszczyka. Wybierz kosmetyk w odcieniu szminki lub bezbarwny.
