Autor Wątek: reklamacja usługi kurierskiej  (Przeczytany 3122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aneta_81

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 3666
  • Płeć: Kobieta
  • Szczęśliwa, spełniona..
  • data ślubu: 22.07.2006
reklamacja usługi kurierskiej
« dnia: 8 Czerwca 2011, 13:28 »
Zwracam się z prośba o pomoc, może pokierowanie..

Opowiem w skrócie.. zakupiłam w sklepie internetowym okap kuchenny. Po otworzeniu paczki i przymierzeniu  okazało sie, że niestety zamowiłam nie ten.. (moja wina)..;)

Korzystając z prawa do zwrotu, zapakowałam okap i odesłałam go firmą kurierską UPS na koszt własny (40,00 zł).
Niestety paczka w transporcie do Złotowa, została uszkodzona (pudło + styropian) i sklep nie otwierając jej odesłał ją do mnie.

Kurier nie zastał mnie w domu i zostawił paczkę u sąsiadów.
Tego samego dnia, po dobraniu tej paczki, zadzwoniłam do firmy UPS i zgłosiłam telefonicznie reklamacje. Po kilku dniach zjawił sie u mnie kurier i spisał protokół szkody (paczki nie chciał otwierac ) tylko opisalismy zewnętrzne uszkodzenie (karton+styropian)..
Napisałam reklamacje, zrobiłam fotki
wczoraj zgłiosił sie do mnie kurier z prośbą, zebym oddała mu ten protokół bo został on nieprawnie spisany bo nie sprawdzilismy, czy sprzet jest cały .. i zasugerował, zebysmy  otworzyli karton.
Co prawda sprzęt jest cały , nic sie nie stało, ale co z tego jak zostałam ze sprzętem którego nie chce..
Kurier zasugerował, żebyśmy uszkodzili okap i wtedy na pewno dostane zwrot kasy..
tylko pytanie.. co teraz robic? mam szanse odzyskać kasę, jesli sprzet jest cały?
czy lepiej faktycznie go lekko wgnieść?


Offline Mariolka
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 16728
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 23 kwietnia 2005 r.
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #1 dnia: 8 Czerwca 2011, 15:51 »
dziwna sytuacja
ale Ja bym chyba nie uszkadzała okapu
wydaję mi się,że z tego mogą być problemy
"Dwie rzeczy są nieskończone:Wszechświat i głupota ludzka, chociaż przy tym pierwszym nie upierałbym się" A.Einstein

Offline elisabeth81

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 7820
  • Płeć: Kobieta
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #2 dnia: 8 Czerwca 2011, 19:08 »
nie niszcz okapu bo nie daj boże zostaniesz nie dość że z takim którego nie chcesz to jeszcze go nie sprzedasz dalej.
źle to zrobiła ta firma że nie sprawdziła zawartości tylko odesłała do Ciebie...nie czaję tego w ogóle.
"Wstać rano, zrobić przedziałek i odpieprzyć się od siebie. Czyli nie mówić sobie: muszę to, tamto, owo. Ja zapisuję rano, co mam zrobić. A chwilę potem skreślam połowę"

Offline nikola/23

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 6889
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 4.10.2008
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #3 dnia: 8 Czerwca 2011, 19:34 »
Dokladnie jestem tego samego zdania, jezeli uszkodzenie opakowania bylo po stronie kuriera, to w zadnym wypadku nie oddawaj im tego papierku ktore sporządziliscie. W sumie to protokol taki powinni sparządzic na miejscu kiedy to otrzymali ten okap i wtedy mogli sprawdzic czy wszystko w srodku ok.
Moim zdaniem najlepiej jest odeslac okap firmie bo pewnie masz iles dni do zwrotu  ???
Po drugie zalatwic sprawe o zwrot pieniązkow od kuriera za uszkodzenie opakowania!

Offline aneta_81

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 3666
  • Płeć: Kobieta
  • Szczęśliwa, spełniona..
  • data ślubu: 22.07.2006
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #4 dnia: 9 Czerwca 2011, 11:03 »
wczoraj dzwonila do mnie babka z ups i powiedziała, ze skoro karton nie był otwierany i nie wiadomo, czy towar jest cały to oni reklamacji nie uznaja..
towar jest cały..

czy uznaja mi tylko uszkodzenie kartonu?


Offline agnesik
  • nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 11.06.2011
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #5 dnia: 9 Czerwca 2011, 11:57 »
Z punktu widzenia czysto prawnego - przy dokonywaniu zakupów przez internet masz 10 dni na zwrot towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny i nikt Ci tu łaski nie robi. Jeśli okap jest cały to proponuje po prostu jeszcze raz go zapakować (wcześniej wypełnić druczki zwrotu) i odesłać ponownie kurierem (zwykłym, nie za pobraniem). Oczywiście wcześniej poinformuj sklep mailowo, że odsyłasz towar bo się rozmyśliłaś (lub po prostu chcesz skorzystać z przysługującego Ci prawa zwrotu w terminie 10 dni) i oni taki zwrot muszą przyjąć, łaski nie robią. Pieniążki odzyskasz w ciągu ok. 2 tygodni. Myślę, że najlepiej jest zrobić w ten sposób i nie patyczkować się zamiast kombinować i próbować wymieniać towar na inny, itp. Lepiej niech Ci oddadzą pieniążki i najwyżej zamówisz jeszcze raz. ;)

Offline aneta_81

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 3666
  • Płeć: Kobieta
  • Szczęśliwa, spełniona..
  • data ślubu: 22.07.2006
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #6 dnia: 9 Czerwca 2011, 12:46 »
dziekuje wszystkim za rady.. tylo, że mineło już 10 dni..
nie wiem, czy jest szansa odesłać jeszcze raz..
musze napisac do sklepu..

Offline Adiana

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 16270
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 14.06.2008
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Czerwca 2011, 00:18 »
Jedno pytanie - czy sklep poinformował o 10-ciodniowym terminie prawa zwrotu towaru bez podania przyczyny ? Bo jeżeli tego nie ma nigdzie zawartego, to obowiązuje ich 90 dniowy termin :)

Offline aneta_81

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 3666
  • Płeć: Kobieta
  • Szczęśliwa, spełniona..
  • data ślubu: 22.07.2006
Odp: reklamacja usługi kurierskiej
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Czerwca 2011, 08:39 »
hmm, no to musze poszukać... dzieki za wszystkie rady ;)