e-wesele.pl

social media

Autor Wątek: Obiawy wzmożonego napięcia mięśnowego u dzieci.  (Przeczytany 1201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nika

Witam wszystkie mamy, czy ktoś ma jakieś informacje na temat wzmożonego napięcia mięśniowego u niemowląt? Podobno często tata przypadłość długo nie zostaje zdiagnozowana. Ja jestem nieco przewrażliwiona pod tym względem ponieważ w ciąży brałam fenaterol, a o podobno dość często powoduje właśnie wnm u dziecka. Nasza Pani pediatra nie widzi u Małej niczego niepokojącego, ale właśnie wyczytałam, że objawem wnm jest np. to kiedy dziecko podnosząc główkę w pozycji na brzuszku podpiera się na rączkach mając zaciśnięte piąstki?? Moja Pola za troszkę ponad tydzień skończy 4 miesiące i tak właśnie robi :(  ??? :-\

Ja na Twoim miejscu wybrałabym sie do FIZJOTERAPEUTY.

Offline Nika

 Marto Tak właśnie miałam zamiar zrobić, ale zadzwoniłam do naszej lekarki i ona uspokoiła mnie mówiąc, że narazie takie podnoszenie to dla Małej tak duży wysiłek, że może zaciskać piąstki i póki co to nie jest żaden powód do zmartwień, więc poobserwuję ją jakiś czas i jeżeli nic się nie zmieni to będę szukała jakiejś innej konsultacji.

Na pewno jak pojdziesz to dowiesz sie DUZO wiecej o tym jak nosić .. jak bawić sie ... cwiczyć i nie robic krzywdy dziecku...
ja jestem zdania ze taka wizyta to powina być obowiazkowa jak szczepienie...

Od swojej fizjoteraputyki wiem ile i jakie rzeczy "żle" robimy NIESWIADOMIE bo kto ma nas nauczyć tego ?
bo nasze mamy robiły tak... bo jak inaczej ?



Offline Nika

No faktycznie coś w tym jest. Muszę tylko znaleźć namiar na kogoś dobrego w Poznaniu  ::)

Marta a moglabys mi podac namiary na jakiegos dobrego fizjoterapeute bo moja Maja ma problemy z lezeniem na brzuszku i cwiczeniem karku w zwiazku z czym chcialabym zasiegnac porady co moze moglibysmy robic w zamian. Bylabym bardzo wdzeczna! No i tak przy okazji pozdrowienia dla was. Szkoda ze juz was z nami (chodzi o watek) nie ma, ale cale szczescie jestescie chociaz tak :)

rybkawiedenka

  • Gość
Quasiu ale MArta chodzi do terapeuty w Warszawie.....

Nika moja tosia tez tak robila, neurolog podejrzewala problemy zmiesniami bo dlugo tez miala zacisniete piastki ale 3 pediatrow rozwailo moje obawy. Wszystko bylo normalnie..

Tak ja mam namiary ale w warszawie

ja czasem bywam w warszawie ale poszukam kogos tu na miejscu. kurcze martwie sie troche bo mala ma juz 3 miesiace i nie chce nawet ruszyc glowki poza tym ciagle sie wierci, ma zacisniete piasteczki itp. nie wiem czy to takie temperamentne dziecko ale troche zaczynam sie martwic.

 ::) mysle ze warto poszukac kogoś...

Offline Nika

popieram Martę warto kogoś poszukać!!Moją Polę obejrzała koleżanka mojego męża która kończy studia i za chwilę będzie fizjoterapeutą i powiedziała, że wszystko jest bardzo dobrze, a te piąstki to podobno do pół roku to norma!!!Rybko dzięki dodałaś mi otuchy!!

Offline Antalis

Nika wczoraj neurolog stwierdzila ze moj maly zaczyna miec objawy wzmorzonego napiecia bo podobno mu sie brodka czesie ( ciekawe kiedy  ??? ). Moj tez ma piastki zacisniete na brzuszku ale to nie powod by sie niepokoic. Neurolog kazal mi klasc malego na brzuszku , przed nim dawac zabawke i jedna jego raczke wyciagac ku tej zabawce by ja "glaskal". Podobno poki malec nie chwyta swiadomie zabawek to tak moze miec. Ksiazkowo malec majac 4 mies i 2 tyg. powinien chwytac sie za kolanka i zabierac lezaca przed nim zabawke bedac na brzuszku.Mamy tez takie cwiczenie ze maly lezy na pleckach , podkurczamy mu nozki i lewa raczka dotykamy prawego kolanka i na zmiane. Ale pamietaj kazde dziecko rozwija sie indywidualnie ! I nie czytaj zbyt wiele w necie bo potem sa same czarne scenariusze. A i ja jeszcze dostalam kalcium dla malego bo mu wit D3 nie podajemy.

Offline .:Anka:. Kobieta

to "trzęsąca sie bródka" jest jednym z objawów?

Offline liliann Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • Total likes: 0
  • data ślubu: 30 września 2006
Ani noworodkom to się bródka trzęsie....w ogóle maja drzenia mieśniowe i to jest norma...więc sie nie doszukuj...

Offline .:Anka:. Kobieta

oki, nie bede
poprostu zauwazylam, ze malu trzęsie sie bródka - myślałam, ze z zimna ale kark miał ciepły...

Offline liliann Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • Total likes: 0
  • data ślubu: 30 września 2006
nio grzeczna dziewczynka....
I zapamietaj sobie - masz śliczne zdrowe dziecko....hough...

Offline Antalis

Lilian ma racje - nie ma co sie doszukiwac.
Jak dla mnie to tamta neurolog musiala sie do czegos doczepic wiec cos wymyslila dlatego ja nie biore jej zdania pod uwage.

I nie ma co wierzyc wszystkiemu z netu bo nasze dzieci by mialy wszystkie opisywane choroby.

Offline Nika

Święta racja nie ma co się doszukiwać, mojej jeszcze czasami trzęsie się bródka teraz już bardzo bardzo rzadko ale się zdarza i ci??lekarka mówi że to normalne za każdym razem jak jesteśmy u niej to sprawdza napięcie mięśniowe u Poli i jest ok, a z tymi zabawkami w pozycji na brzuszku to Pola też ich chyba nie łapie narazie chwyta tylko to na czym leży, zabawki łapie już chyba świadomie, a kolankami czy się bawi ....mhhh za uda się łapie ale za kolanka??muszę poobserwować , ale schizować się nie będę w końcu tak pisze Antalis każde dziecko rozwija się w w swoim tempie, ja czytam pierwszy rok dziecka i tam nic o kolankach ani o łapaniu zabawek nie ma. A tam cieszmy się zdrowymi dziećmi a nie wyszukujmy na siłę problemów skoro ich nie ma!!!Racja mamuśki  ;D ;D