e-wesele.pl

social media

Autor Wątek: Co kraj, to obyczaj - czyli swieta za granica.  (Przeczytany 9679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
Co kraj, to obyczaj - czyli swieta za granica.
16 października 2013, 00:31
Zachecona (a nawet zniechecona ;)) watkiem bozonarodzeniowym, zakladam podobny temat.
Rozne swieta obchodzone w roznych krajach, w ktorych mieszkacie albo mialyscie okazje przebywac.

Na poczatek moze Halloween :pogrzeb:

Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
Ja ze swojej perspektywy moge opowiedziec jak to wyglada w U.S.A, ale podobnie jest we wszytkich krajach anglosaskich.
Caly pazdziernik, a nawet juz wrzesien to sezon halloweenowy.
Zaczyna sie od wyprawy na farme po odpowiednie oznoby.
A wiec idziemy zbierac dynie.

Mozemy przebierac w ksztaltach i rozmiarach.

A w domu zrobic takie cos  ;D

Wiekszosc domow zamienia sie w "straszny dwor" ;)
Glupio mi bylo robic zdjecia sasiadow, wiec strzelilam fotke z ukrycia wiec przepraszam za jakosc.
Najpopularniejsze sa nagrobki na trawnikach.


Praktycznie tylko na sezon otwieraja sie sklepy typu:

Gdzie mozna zakupic obowiazkowy kostium.
Moj pies jeszcze nie wie co go czeka w tym roku, ale bedzie hot-dogiem  ;D


Poza tym w sezonie nie wypada nie isc do Haunted House, czyli nawiedzonego domu.
Przyznam sie, ze bylam tam tylko raz i nigdy wiecej  :Olaboga:
Tak sie darlam, ze az stracilam glos. Mimo tego, ze wiem ze to wszystko sciema i poprzebierani ludzie, to i tak jest strasznie.

Np spotkac Mike'a Myers'a na swojej drodze ;)


Oczywiscie caly miesiac w tv leca wieczorami horrory :)
A 31 pazdziernika dzieci pukaja do drzwi z okrzykiem "Cukierek albo psikus!".


Trzeba byc na to przygotowanym i zakupic odpowiednia ilosc cukierkow, ktore sa wystawione w kazdym markecie.


Osobiscie lubie Halloween, bo to bardzo wesole swieto. A mam jeszcze jeden powod, bo obchodze w tym dniu urodziny ;D
A jak jest to swieto obchodzone w innych krajach? Bo zwyczaj ten rozprzestrzenia sie juz na caly swiat.

Ps. Za miesiac Swieto Dziekczynienia wiec opowiem Wam jak upiec gigantycznego indyka :Kucharz:

Offline ~Ania~ Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 2006-10-07
Ale super!!! Szkoda że niektóre foty takie małe, ale wygląda naprawdę fajnie :) I całkiem inaczej niż w PL :P

Offline Ola888

  • Chuck Norris
Łał  :) Popieram Anię, za małe foty. Ale wygląda wszystko świetnie  ;)

A te nawiedzone domy to co ? Takie jakby imprezy w przebraniach ?

Offline nikola/23 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 4.10.2008
Super wątek, sama jestem ciekawa jak to jest w innych krajach (mieszkając w uk bardzo mi sie halloween podobało i trochę żałuje że u nas tej atmosfery nie ma).

Faktycznie foty malutkie  ;)



Suwaczek z babyboom.pl" border="0

Offline anulka 80 Kobieta

  • Chuck Norris
WoW Edzia, ale fajnie ;) dawaj więcej fotek  ;)
Ja w Grecji Halloween nawet nie zauważam  :P

Fajny wątek ;) U nas Wielkanoc jest najhuczniej obchodzona, więc wtedy będę mogła coś więcej napisać  ;)

Offline .:Anka:. Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
mnie drażni Halloween ale Edzia tak je przedstawiłas , ze mogłby mi się spodobać  ;D
tylko foty zdecydowanie za małe!!

Offline selena Kobieta

  • Chuck Norris
    • o nas
  • data ślubu: 10.10.2009r.
Musiałam tu zawitać  8). Uwielbiam Halloween, szkoda, że u nas go nie ma  8)

Offline Gemini Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 30.06.2007
Ja Cieeee ;D Podpisuję się pod :Anką: , takie Halloween chyba by mi się podobało ;D

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
Całkiem fajne święto, pewnie z czasem i u nas się już przyjmie na dobre.

Kiedyś pewnie pisałam o tym jak my w zeszłym roku ugościliśmy dzieciaki  ;D Gdy ktoś zaczął pukać do naszych drzwi to pogasiliśmy światła. R. założył taką maskę świnki a ja stałam i nagrywałam wszystko. Dzieciaki zapukały to R. tak powoli, powoli zaczął otwierać drzwi, dzieciaki zaczęły się wychylać do przodu a wtedy nagle R. wyleciał z zza drzwi z wielkim strasznym "łaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" :) dzieciaki - były to ok 12latki, więc taką scenkę można było zrobić nieźle się wystraszyły i miały zamurowaną minę, że nawet nic nie powiedziały, dostały cukierki i poszły a ja huczałam cały czas :)

W tym roku pewnie to powtórzymy, może znacie jeszcze coś, czym można postraszyć dzieciaki :) ??

Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
Rzeczywiscie przesadzilam z fotami  :P
Postaram sie w ciagu najblizszych dni ustrzelic jakies ciekawe okazy :)
Rozumiem, ze Halloween przeniesione na polskie warunki moze draznic, alentu wyglada to wszystko naprawde cool. Zwlaszcza, ze wszyscy biora w tym udzial.

A te nawiedzone domy to co ? Takie jakby imprezy w przebraniach ?
Ola to sa miejsca, najczesciej opuszczone, stare domy, ktore na czas Halloween sa zaadaptowane na Dom strachu. Placisz bilet wstepu I wchodzisz do srodka. Najczesciej jest to dom z ogrodem wiec "zwiedzanie" zaczynasz od tego wlasnie ogrodu. Wspomne, ze Domy Strachu sa otwarte po zmroku :) idziesz I nie wiesz co Cie czeka za rogiem. Moze Ci wyskoczyc gosc w masce I z nozem w reku :) albo widzisz zakrwawiona dziewczyne, w podartych ubraniach, przykuta do bramy, ktora krzyczy "Pomocy!"  ;D Bardzo przerazajace :o Wchodzisz do tego domu, a tam jeszcze gorzej. Generalnie domy sa zaaranzowane tak, ze przechodzisz z pomieszczenia do pomieszczenia I za kazdymu drzwiami kryje sie cos strasznego, najczesciej sceny ze znanych horrorow ;D Jak uslyszlam slowa lekarza, w zakrwawionym fartuchu, ktory zwrocil sie do rownie zakrwawionej pielegniarki (wskazujac na mnie) "Przynies mi ja", to sie darlam w nieboglosy ;)
Postaram sie poszukac jakies zdjecia :)

Offline loona Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 25.08.2007r.
Edzia!!!!! Załóż/odśwież wątek!!!!! Uwielbiam czytać o Twoim życiu w Junajted stejts ;)

Offline Ola888

  • Chuck Norris
W moim regionie Halloween to właściwie tylko dzieciaczki przebrane ( albo i nie) pukające do drzwi po cukierasy. Pewnie gdyby ten dzień wyglądał jak w Stanach ciszyłby się u nas większym entuzjazmem  :)

Edzia a jakie plany w tym roku macie ? Gdzie i kogo będziesz straszyła?  ;)

Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
loona, moze kiedys ;) A tymczasem prosze sie zadowolic watkiem swiatecznym :)

Patrycja, ja bym proponowala wlozyc do miski z cukierkami cos co sie rusza (zabawka ??? ) albo cos obslizglego/wlochatego. Jak dzieciaki siegna po cukierki, to sie przestrasza ;D

Edzia a jakie plany w tym roku macie ? Gdzie i kogo będziesz straszyła?  ;)
W tym roku bede w tym czasie w PL (juhhuuu) wiec maz zostanie na posterunku z hot-dogiem - dogiem ;)
Fajnie jest na paradzie halloweenowej w NYC. Dziwakow tam pelno na ulicach w dzien powszedni, a w H. to juz w ogole ;)

Offline selena Kobieta

  • Chuck Norris
    • o nas
  • data ślubu: 10.10.2009r.
Ja nie rozumiem, jak to wesołe święto może kogoś drażnić :-).

Offline asia Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 10.09.2005r.
Edzia, super  :) Też bym się bała...
Ale wiesz co sobie pomyślałam... jest tylu wariatów na świecie, że taki dzień/noc byłaby świetną "przykrywką" do zabijania ludzi - nie prędko by się ktoś zorientował.... ::) Brrr.....

Offline krysiAK Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 2 lipca 2011
Chcialabym kiedys zobaczyc Haloween na zywo w USA ;D
Poki co mam kumpele Amerykanke i ona zawsze robi impreze i jest ubaw po pachy ;D Niestety w tym roku nas nie bedzie na tej imprezie...
W zeszlym roku brat ze Stanow przyslal jej dekoracje, bylo ekstra ;D
A tak to w Fr nie ma takiego zwyczaju, choc imprez przebieranych jest coraz wiecej ;D

A na swiecie Dziekczynienia tez kiedys u niej bylismy, jejku jakie bylo dobre :)

Offline Daruda Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 20.06.2009
jestem i ja;-) nie proszona,ale po części wyrwana z innego wątku;-)
jak ogarnę teściową na chacie to porobię foty jak Halloween wygląda w Ire;-)


Offline dmonik44 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 19.06.2010
Ja robiłam w 2010 roku Halloween z parapetówką ;D dwa w jednym ;D ubaw był niesamowity ;D wszyscy się przebrali :P mój A pojechał po znajomych i on - przebrany był za śmierć (czarny płaszcz, maska, kosa), ona - za czarownicę ( włosy nastroszone, podarte podkolanówki, łasiczka na ramieniu, pająk na podkolanówce). Miny ludzi mijających ich na światłach - BEZCENNE ;D
Ja byłam za diabła przebrana - jednoczęściowy czerwony dres znalazłam na ciuchu ;D
Natalka 4.11.2012

Offline Zoya Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 2010 r.
Dzień dobry, zaglądnęłam do wątku. Rozgoszczę się. Można? :)

Zdjęcia super!! W usa zawsze czuć klimat świąt. Każdych.

ps; w temacie haloween.. u moich znajomych co roku jest impreza haloween i każdy ma przyjść w przebraniu. W trakcie imprezy każdy wrzuca swój głos do skrzynki na najlepsze przebranie wieczoru. O północy wyjmowane są wszystkie głosy, czytane i podliczane. W zeszłym roku wygrał jeden ze znajomych, przebrał się za pogromcę duchów. Strój robił własnoręcznie - przerobił swoje ciuchy na kombinezon roboczy i zawiesił na plecach odkurzacz  :D

Offline anusiaaa Kobieta

  • Chuck Norris
Bosko Edzia to u was wygląda...dawaj więcej fot.

Offline .monia. Kobieta

  • * * * * *
  • Chuck Norris
Super  ;)
Będę czekać przepis na tego indyka, bo te co jadłam strasznie suche były, chyba że tak ma być ::)

Offline anusiaaa Kobieta

  • Chuck Norris
Zrobilysmy z Zuzą dynie - wyszła wcale nie straszna i szczerbata 8)

Offline .monia. Kobieta

  • * * * * *
  • Chuck Norris
My wycinamy w ostatnim tygodniu października, zobaczymy jaki efekt. Zawsze wycinalam z D. a teraz pierwszy raz z Julcia, pewnie będzie miała frajdę  ::)
Aniu pokaż pokaż  :D

Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
Do wycinania dyni mozna uzyc SZABLON. Wydrukowac, a pozniej odrysowac i malym nozykiem wycianac. Zmudna robota, ale jaki efekt :)

Jutro mam zamiar sie wybrac na polowanie z aparatem i pokazac Wam to i owo ;)

A propos Swieta Dziekczynienia, mijalam dzis farme indykow, ktore pasly sie na zielonej trawce. Pewnego dnia zostana po nich tylko piora ::)


Offline konefqa Kobieta

  • Chuck Norris
Fajny wątek :) Też czekam na przepis na indyka.

Gdybym weszła do takiego domu Strachu to chyba bym padła na zawał  ;D Wystarczy, że się zamyślę i ktoś coś do mnie powie... :P

Offline Daruda Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 20.06.2009
superrrrrrrrrr te szablony!!!!!!!!!!!!!!


Offline Edzia Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 05.07.2008
Sfotografowalam Wam dom strachow.

Kierunkowskaz do niego:






Nawet Pan Parkingowy straszyl :)


A to inny, juz po zmroku:



Farma "Pick up your own pumpkin":



I duszki ;D

Offline ~Ania~ Kobieta

  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 2006-10-07
Wow!!! Super :)

Offline Ola888

  • Chuck Norris
Super :) Amerykanie bardzo wczuci w święto   ;)

Z ciekawości leci muza w tych domach strachu ?

Edzia liczę że po halloween pokażesz nam amerykańskie boże narodzenie  ;)