e-wesele.pl

social media

Autor Wątek: C&A on-line, czyli wszystko o tym jak kupić za mniej.  (Przeczytany 1239069 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008


Od jakiegoś czasu molestuję ten sklep - tak to kiedyś było, teraz męczymy się tu razem. W związku z tym, że zainteresowanie rośnie, pytania ewoluują lub i nie - wrzucamy zbiór wszystkich złotych rad, które stworzyłyśmy przez te miesiące wspólnego polowania:

Rzut -  ze zwrotów lub dokładane rzeczy na stronce - odbywa się zazwyczaj w godzinach od wczesnego ranka do późnego wieczora, zarówno w tygodniu jak i w weekendy - ostatnio c&a złamało wszelakie zasady i dokładają nawet w niedzielę - warto przeglądać schowki czy zakładki kilka razy w ciągu dnia  :ok:
Pierwsze ruchy na stronce widoczne są w schowkach. Najpierw tam pojawiają się dodawane rzeczy - rozmiary. Po krótkim czasie  dany artykuł uaktualnia się na stronce.

Stronka - korzystamy ze stron Przecena wybranych produktów lub Wyprzedaż
albo Przecena pojedyńczych artykułów - działa raz jedna raz inna.
Stronka wyprzedażowa, zwana przez niektórych tajną,  nie zawsze działa. Jest uruchamiana najczęściej na dobę przed wyprzedażą (czasami testowo na chwilkę) i trwa do końca ustalonego czasu, który widnieje na banerach strony. Zdarza się, że jest wznawiana i trwa do nie wiadomo kiedy  8) W czasie oficjalnej wyprzedaży, robimy z nią co chcemy. Po godzinie zero - obchodzimy się ze stroną jak z jajkiem. Nie odświeżamy, nie zamykamy przeglądarki bo się ponownie nie załaduje jej zawartość.
"Odświeżenie" stronki następuje poprzez zmianę kategorii z np. kobieta na np. niemowlę i znowu kobieta.
Komputer można hibernować aby nie pracował non stop. Ale bez zamykania przeglądarki. Nie groźny mu zanik sygnału internetowego - ważne tylko aby nic nie robić w tym czasie.

Warto stronkę mieć otworzoną w co najmniej dwóch przeglądarkach. I nauczyć się pracować na zakładkach, aby np . rozpędu - po godzinie zero - nie napakować do koszyka i z jednej, jedynej stronki popędzić do kasy - bo już nie cofniemy się do widoku wyprzedaży. Koszyk/kasę czy schowek, otwieramy zawsze w osobnej zakładce.
Ja wole pracować na FF, ale asekuracyjnie mam otwartą też i na Chromie, bo wiadomo, że jak się sypnie FF to przeładuje się wszystko, karty i osobno otwarte okna.

Schowek - do dyspozycji mamy wiele schowków, zależnie od tego ile mamy do dyspozycji przeglądarek - na każdej przeglądarce mamy schowek z www oraz schowek bez www - zależnie od tego przez jaki adres wejdziemy na stronę sklepu, bo może on się wyglądać tak www.http://c-and-a.com albo  http://c-and-a.com
Zwróćcie uwagę na różnicę w adresie i to gdzie jesteście i gdzie zapisujecie - to samo tyczy się koszyka.

Zamówienie ma określona kwotę minimalną - czyli w koszyku musi być minimum36 złotych. Przy skorzystaniu z kodu rabatowego, minimalne zamówienie przed uwzględnieniem rabatu, musi wynosić 59 złotych.

Kod rabatowy - jedyny i skuteczny to niezdarty WITAMY10 który działa - najczęściej - na stronie z www w adresie - kod jednorazowy na 10% zniżki. Aby był "niejednorazowy" należy wpisać innego maila. Inny, zmodyfikowany, niekoniecznie prawdziwy - przy tej opcji robimy zakupy bez logowania. W następnym - drugim - kroku poprawiamy mail na właściwy i voila! Jeżeli nie poprawimy maila, oczekujemy paczki widmo  8)

Bad request - która z nas nie wie jak to jest ? Ja wiem, rzadko mam z tym przyjemność, ale miewam. Strona pada - najczęściej od nadmiernej ilości zapytań. Zbyt często przeglądana strona, odświeżana zbyt wiele razy - mam tu na myśli ciągłe odświeżanie w krótkim odstępie czasu - czyli klik za klikiem w np. klawisz F5. Wtedy pomaga wyczyszczenie plików cookie.

Usuwamy pliki cookie
Dla Mozilli:
   otwieramy>> Opcje >> Prywatność : klikasz w  usunąć pojedyncze ciasteczka
   wyskakuje nowe okienko z opcją szukaj - wpisujesz tam c-and i od razu zaczyna pokazywać wszystkie pliki cookie z tej strony.   
   kasujesz wszystko oprócz tych co mają w nazwie wishlist - odpowiadają za pamięć schowka - te są od schowka.
   Oraz bez tego co ma w  nazwie basket - odpowiadają za pamięć koszyka. O ile zależy Ci na zawartości koszyka.
   W ten sposób można wyczyścić koszyk gdy jest w nim coś co powoduje problem.
   Kasujesz powoli, bo ich chyba jest zawsze po dwa i nie są jedno pod drugim, żeby nie usunąć za dużo.

Dla Chrome:
  Klikasz menu Chrome  na pasku narzędzi przeglądarki.
  Wybierasz Ustawienia >> Pokaż ustawienia zaawansowane.
  W sekcji Prywatność klikasz przycisk Ustawienia treści
  Klikasz , by Wszystkie pliki cookie i dane witryn - wyskakuje nowe okno.
  W okienku szukania wpisz c-and-a
  Kolejno klikasz w pozycje wyświetlone - są podzielone tematycznie, klikając na nie kolejno można je usunąć przyciskiem usuń
  Zasada usuwania taka sama jak w Mozilli

Aktywne linki - to lubimy bardzo, bo z racji bycia leniami, nie mamy czasu kopiować nieaktywnych. Na tym forum krótkie linki są same z siebie aktywne - przenoszą od razu do żądanej lokalizacji. Długie są cięte w połowie i niosą donikąd, albo do diabła nasze nerwy :D
Do tego celu prosimy o oznaczanie linków znacznikami Umieść odnośnik - jest to ikonka niebieskiego globu tuż pod tym przyciskiem co robi tekst podkreślony. Najpierw klikamy w glob, pojawi się cudaczek w poście - kursor ustawia się dokładnie na środku - jak tam wkleimy link to będzie działać bez zarzutu.
Mniej więcej o tak:
http://www.c-and-a.com/pl/pl/shop/product.html#!/Wyprzeda%C5%BC/Ch%C5%82opcy%20rozm.%2092-128/Kolekcja/Spodnie/97569
Bez tej zabawy link wyglądałby o tak:
http://www.c-and-a.com/pl/pl/shop/product.html#!/Wyprzeda%C5%BC/Ch%C5%82opcy%20rozm.%2092-128/Kolekcja/Spodnie/97569

Różnica znacząca. Do tego możemy się pobawić w stworzenie linku z tekstem lub zdjęciem jako odnośnik. Czyli klikamy w glob - gdy pojawi sie ten nasz cudak w poście, cofamy kursor o jedno miejsce w lewo i wstawiamy znak równości = i po nim wklejamy nasz link.
Wracamy z powrotem kursorem na miejsce między dwoma nawiasami kwadratowymi i wpisujemy dowolny tekst ] o tutaj go wpisujemy [
I uzyskujemy coś w tym stylu:
dowolny tekst jako odnośnik

W ten sam sposób możemy wstawić, zamiast dowolnego tekstu, obrazek - mała prośba, wklejajmy małe obrazki. Wklejać zdjęcia chyba każdy potrafi ? Tu posługujemy się ta samą techniką  i osadzamy zdjęcie między nawiasami. Wybierajcie ze strony adresy url miniaturek, nie zdjęć głównych, bo są ogromne. I przykład z obrazkiem:


Zamówienie jest potwierdzane dwoma mailami - pierwszy - potwierdzenie zamówienia -  informuje o samym fakcie zamówienia.
Drugi  potwierdzenie wysyłki - mówi nam o tym co faktycznie mamy w paczce a co się wyprzedało...
Zdarza się, że mamy pecha i nasz drugi mail nie nadchodzi - oznacza to nic. Nigdy nie wiadomo czy coś nam zapakują. Zdarzyła się paczka zapakowana na 100% po 5 dniach czekania a i zdarzało sie, że całe zamówienie zostało wyprzedane, albo wysyłali jedną rzecz.
Takiej paczki nie musimy w ogóle odbierać. Możemy poprosić o zwrot do nadawcy - gdy płacone było z góry, zwrócą całą wpłatę.
Można też paczkę odebrać i jeżeli nie była warta odbioru, można zwrócić całość - wtedy też oddadzą nam całość, łącznie z kosztami wysyłki. To dobra wiadomość w przypadku zamówienia widmo  8)


Zwroty. Na zwrócenie towaru mamy 30 dni od daty odebrania paczki - z infolinii - Czasu jest nadto aby na spokojnie przejrzeć zawartość paczki i ew. oddać to co nas nie interesuje. Przy każdej formie dostawy wypełniamy formularz zwrotu, który to pakujemy razem ze zwracanymi rzeczami, do paczki i zaklejamy. Faktura jest dla nas. Dobrze jest zaznaczyć powód zwrotu - to dla ich statystyk czy wiedzy. Niczemu nam nie szkodzi postawić odpowiednią cyfrę.
Każde zamówienie pakujemy w osobny karton - nie łączymy ubrań z różnych zamówień do jednej paczki.

W przypadku dostawy pocztą, zamkniętą paczkę, razem z okienkiem foliowym i drukiem nadawczym (strona A4, dane nadawcy i odbiorcy w czterech egzemplarzach) wręczamy pani w okienku urzędu pocztowego  z hasłem, że jest to przesyłka syntetyczna.
A że jest to przesyłka na koszt odbiorcy, widnieje wyraźnie na druczkach. Za nic nie płacimy - w razie problemów prosimy o pisemną odmowę przyjęcia paczki wraz z nazwiskiem osoby odmawiającej, celem złożenia skargi i później reklamacji ze strony sklepu C&A. Czyni cuda. Raz tylko słyszałam, że sklep musiał interweniować, wysyłając po paczkę kuriera i mówiąc to i owo poczcie. Umowa jest ważna  ::)

W sytuacji, gdy dostawa była poprzez firmę kurierską - zamawiamy kuriera poprzez stronę sklepu; zwrot gls. Kurierowi wręczamy zamknięta paczkę z wypełnionym formularzem zwrotu w środku wraz z ubraniami, których nie chcemy. Nic ponad to - kurier ma swoje druki przewozowe - naklejki, którymi udekoruje pudełko. Jeden wręcza nam jako potwierdzenie odebrania paczki.

W przypadku braku formularza zwrotu w paczce - tak tez może się zdarzyć - stosowne dane, czyli imię i nazwisko oraz numer konta do zwrotu gotówki, możemy napisać na fakturze/kopii faktury, która otrzymaliśmy, tudzież poprosić o dosłanie braku mailem.

Bank z którego następuje zwrot gotówki jest bankiem niemieckim, więc czas na przelew, został ustanowiony do 8 dni. Zazwyczaj trwa to szybko - w ciągu 24 h dostajemy pieniądze w przypadku płatności z góry i systemem PayU oraz w przypadku płatności z dołu - pobraniowo - po otrzymaniu maila o rozliczeniu zwrotu.

Archiwizujemy - dla własnych potrzeb lub dla chęci podzielenia się z innymi - zapisujemy sobie linki, robimy screeny zamówienia w ostatniej fazie, gdzie widoczne jest całe zamówienie, obrazki, ilość, cena itd. Bardzo przydatne zwłaszcza gdy dostajemy potwierdzenie wysyłki i nie pamiętamy która to była np. kurtka czarny 36 gdy mamy kilka podobnych pozycji a ułańska fantazja w nazewnictwie pracowników sklepu nie pomaga :D Zwłaszcza, że po numerze rzeczy jaki widnieje w takim mailu nie odnajdziemy towaru na stronie, screen z obrazkiem i numerkiem "osobistym" jaki ma dany ciuch, wyszukamy linka i ocenimy zawartość paczki czy podzielimy się z innymi.

Jest też opcja zapisania zamówienia podczas finalizacji, chyba na samym końcu - nigdy nie korzystałam z niej bo mam zainstalowany wspomagacz którym zaznaczam wybrany obszar pulpitu   i zapisuję do pliku czy wrzucam od razu na stronę do ew. udostępnienia.

Sam schowek można skopiować, po uprzednim zaznaczeniu myszką i zapisać do worda - ale trzeba go mieć :D  - lub do maila i wysłać komuś w celu współpracy czy zwykłej chęci podzielenia się.


[/quote]
« Ostatnia zmiana: 22 stycznia 2014, 10:17 wysłana przez .:Anka:. »

Offline aadaa Kobieta

  • Ada
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 06/09/2008
Przeczytałam i będę działać ciekawe z jakim skutkiem. Rozumiem, że rabat można wybrać tylko jeden ?

Jaka jest ich rozmiarówka?

Jak otwieram zakładkę z ciuszkiem i napisane, że produkt wyprzedany to mogę to zostawić i odświeżyć go ok 16 i on może wrócić?
B .: 02/06-2010    K.: 20/06-2012

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Tak, dokładnie tak. Wrzuć sobie do schowka albo dodaj do ulubionych stron u podglądaj. Teraz są najnowsze rzeczy, które pojawiły się wczoraj albo dzisiaj rano, część wróci za kilka dni albo pojawi się znowu dzisiaj.
ale generalnie jak cos wraca to pojawia się na tej stronie.

I tak - jeden rabat - przeliczaj sobie co Ci jest bardziej opłacalne...

I jeszcze jedno - pamiętaj o payback (o ile zbierasz) - aby przepuścić zamówienie przez nich, to punkty za e-kupony dojdą.

Offline pileczka22 Kobieta

  • Aga
  • Chuck Norris
Dobrze, że Ty wiesz jak to działa, bo ja za głupia  :glupek:



Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Normalnie w łeb byś dostała ode mnie takim młotkiem za te głupoty, ale że w ciąży to masz odroczenie  :P

Offline aadaa Kobieta

  • Ada
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 06/09/2008
Tanio jest... kurtka zimowa za 7,90 brzmi nieźle.
Czyli efektywność zależy od przycisku KUP i zakończenia zakupów oraz pakowacza ...
A jak sprawdza się ten filtr? Można ustawić aby wyświetlił tylko dostępne rzeczy w rozm np. 86? Pewnie wyświetla wszystkie produkty z 86 a nie eliminuje niedostępnych. 
B .: 02/06-2010    K.: 20/06-2012

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Ten link pokazuje tylko rzeczy, które maja obniżoną cenę i gdy wracają do gry po zwrocie, lub gdy dodają nowy ciuszek bo postanowili go wyprzedać - filtrować możesz tylko kategoriami, a nie rozmiarami.

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
Trzeba było mi pisać że nowa wyprzedaż jest! Ale numer! Pewnie znów się nie załapię na wiele, zwłaszcza że teraz spałam z Dominikiem 2h :-)

Offline eovina Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 26-12-2010
fajna sprawa choć na pierwszy rzut oka dość skomplikowane... muszę to ogarnąć  :)
Ola 01.08.2011
Zofia 10.01.2014

Offline pileczka22 Kobieta

  • Aga
  • Chuck Norris
O widzisz. Nie tylko ja nie ogarniam :)



Offline anetka71 Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 11.10.2008
Długo to trwało, ale zajarzyłam. Przed chwilą podjarałam się na maxa, mnóstwo było bluzeczek, pięknych i to za 4,9 czy 7,9. Dodałam do koszyka, wcisnęłam "do kasy" i co? Wszystko już wykupione :( Więcej sie w to chyba nie bawię, za dużo nerwów mnie to kosztowało ;(
A tak w ogóle, to dzięki za informację  :) Miło, że podzieliłaś się z innymi swoją metodą na zakupy za grosze  ;)

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
Anetka no często niestety tak jest. Ale się nie zniechęcaj, trzeba po prostu polować bo niestety rze zy w takich cenach nie czekają specjalnie na Ciebie a rozchodzą się jak świeże bułeczki. Czasami kilka sekind i już po wszystkim.

Offline anetka71 Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 11.10.2008
No wiem wiem, że nie czeka  ;) ale gdyby poczekało, to bym się nie obraziła  ;D Najgorsze, że tak się zacieszałam i tu du*a. A że miałam wyjątkowo paskudny dzień, to wyjątkowo było mi to nie w nos  :-\ Ale powalczę dalej, jutro ruszam na podbój  ;D

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
No tak niestety bywa. Mi jeszcze nic nie udało się kupić po te kilka zł, ale nie narzekam, bo to co kupiłam to i tak taniej :-)
Do tego trzeba mieć dużo cierpliwości.

ja jak pokazałam to mojemu R. to on się tak napalil, że co zobaczył za kilka zł to od razu do mnie "kupuj, kupuj", musiałam ostudzić jego zapędy mówiąc że to wykupione i studzic jego zapędy :-)

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Ha ha Patrycja ! ale masz fajnego męża  8) Tzn dobrze, że wspiera Cię w tym nałogu no :)

Anetko - tak jak Pati pisze - musisz działać jak błyskawica, mi wiele razy wiały rzeczy z koszyka, widocznie zrobiłas to za późno, bo zazwyczaj udaje się co nieco zamknąć w zamówieniu a potem tak jak pisałam - len albo sprytny pakowacz.
Ja zrobiłam wczoraj wieczorem i dzisiaj w sumie 6 zamówień i nadal nie mam info o wysyłce, więc nie wiem na co się załapałam a miałam niezłe perełki w koszyku, lecz o tym nie myślę, bo tylko moge się w depresję wpakować. Ale fakt - nic nie cieszy bardziej niż rasowe ciuszki za 7,90 minus 20% :brewki:

Offline Justys851 Kobieta

  • Chuck Norris
hmmm , jak przeczytam kilka razy to może zakumam  ;D



Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Najlepiej to wychodzi w praktyce a do reszty pytajcie  8)

Offline anetka71 Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 11.10.2008
Adiana, działałam jak błyskawica  :brewki: ale zanim mi się te durne wymagane 59zł uzbierało to było już po ptokach  :-\ Nastęnym razem dorzuce coś dla siebie ze 20-30zł żebydm mogła zamknąć zamówienie od razu  ;)

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
To lepej coś dla siebie upatrz wcześniej i od razu daj do koszyka. Nie zginie a potem już nie tracisz czasu.

Trzeba pamiętać że zwrot towaru jest za darmo w ciągu 30 dni.

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Aaa widzisz, macie tu tzw. zapychacz - to jest bluzka, która zawsze jest dostępna a nigdy nie przychodzi w paczce a ładnie dodaje kwoty do koszyka.

Offline anetka71 Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 11.10.2008
A gdyby np. jednak ona przyszła, to  można oddać wybrane rzeczy bez żadnego problemu ?( rozmiar kilka razy na mnie i nie mój gust). Aha i jeszcze jedno chciałam zapytać - czy można się tam wcześniej zarejestrować? Bo newsletter się zapisałam, ale składając zamówienie za każdym razem trzeba wpisywać wszystkie dane? Tzn. imię, nazwisko, adres, nr tel itd? Czy można założyć gdzieś tam konto? Bo szukałam, ale nie znalazłam... A przecież wpisywanie tych danych to też czas ucieka  ;)

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Tak, można oddać część - formularz zwrotu masz zawsze w paczce - zaznaczasz przy wybranym ubraniu powód oddania z tabelki niżej.

Tak, można założyć konto. Ale wybranie danych przy zakupach bez logowania to chwila, bo formularz pamięta, "dwuklik" i wyskakują dane same :D Nie wiem czy po zalogowaniu system przyjmie drugi raz ten sam kod nawet po zmianie, bo maila nie zmienisz.

Offline anetka71 Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 11.10.2008
A wysłałabyś mi na pw gdzie mogę je założyć? Nie wiem, czy mi na oczy padło, ale po prostu tego nie widzę  :-\

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Coś mi się też rzuciło na oczy, szukam :D

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
Konto można założyć dopiero przy skladaniu zamówienia. Tak to wcześniej nie ma tej opcji.

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
Jesteś w sklepie ? ile towaru rzucili, ale jeszcze cenowo nie ma szału  8)

Offline Zaneta_81 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 7.07.2007
dołączam do polowania  ;D
w sumie fajna zabawa  ;)
 

                         Dzieci się nie wychowuje, dzieciom daje się przykład...

Offline Adiana Kobieta

  • Agnieszka
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 14.06.2008
W sumie racja  :D

Offline ricardo Kobieta

  • Patrycja
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 08.09.2007
Mówisz że rano rzucili? Ja zaglądałam z komórki (jak zawsze) bo Mały już się o obudził. Teraz jak włączę kompa to pewnie nic nie będzie :-)

Offline aadaa Kobieta

  • Ada
  • Chuck Norris
  • data ślubu: 06/09/2008
Dziewczyny a cena na dany produkt w ciągu dnia może ulec zmianie? Czy jeśli rano jest za 29,90 to tak zostanie ?
B .: 02/06-2010    K.: 20/06-2012