Autor Wątek: Projekt umowy z lokalem  (Przeczytany 5663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Agnieszka32

  • phpBB Moderator
  • uzależniony
  • *******
  • Wiadomości: 1410
Projekt umowy z lokalem
« dnia: 6 Stycznia 2006, 11:30 »
Obiecany projekt umowy- narazie z lokalem, dzisiaj wkleje jeszcze z fotografem.
Umowa jest dość szczegółowa; można ją modyfikować wg swoich potrzeb. Jak o czymś zapomniałam, to mówcie :D


Umowa organizacji przyjęcia weselnego



W Szczecinie, w dniu ..................... została zawarta umowa pomiędzy.............................................................. zwanym dalej Zamawiającym a ...............................................................reprezentowanym przez.................................................................. , zwanym dalej  Wykonawcą.


§1
Wykonawca oświadcza, że nie ma przeszkód prawnych do organizacji przez niego przyjęcia weselnego w wymienionym wyżej lokalu.

§2
Przedmiotem niniejszej umowy jest organizacja przyjęcia weselnego dla ........osób w dniu..............
Ostateczną liczbę gości Zamawiający zobowiązuje się podać do dnia.......Czynność ta będzie miała formę aneksu do umowy i na jej podstawie zostanie określona ostateczna wartość przedmiotu umowy. Wykonawca oświadcza, że w podanym terminie nie posiada żadnej innej rezerwacji lokalu.

§ 3
Wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia lokalu „.....”  w terminie określonym w § 2 umowy w godz. od......do...........dnia następnego. Jednocześnie obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie właściwego przygotowania lokalu w tym dniu i dołożenie staranności w wykonaniu wszelkich czynności mogących mieć wpływ na prawidłowy przebieg imprezy (zabezpieczenie dopływu energii elektrycznej, gazu, wody, ewentualnych zezwoleń właściwych urzędów i instytucji itp.)

§4
Integralną część niniejszej umowy będzie stanowił załącznik Menu, uzgodniony i zaakceptowany przez Strony. Ostateczne Menu zostanie ustalone nie później niż......dni przed terminem przyjęcia weselnego.
Wykonawca zobowiązuje się do  przygotowania potraw wynikających z Menu w ilości określonej odrębnym aneksem do umowy. Czynności związane z zakupieniem niezbędnych półproduktów leżą po stronie Wykonawcy.

§ 5
Napoje ciepłe (kawa, herbata) oraz zimne napoje bezalkoholowe ( określone zgodnie z Załącznikiem Menu do umowy) zawarte są w ustalonej przez Strony cenie i będą serwowane bez ograniczeń podczas całego czasu trwania przyjęcia weselnego.

§ 6
Wykonawca zapewni na potrzeby powitania gości i nowożeńców wino musujące w ilości ....butelek ogółem oraz chleb weselny w ramach ustalonej ceny na osobę.

§7
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach ustalonej przez Strony ceny) dekoracji sali oraz stołów. Sposób dekoracji powinien zostać uzgodniony z Zamawiającym.

§ 8
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia sprawnej i należytej obsługi gastronomicznej gości oraz dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia gościom bezpieczeństwa. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy osobiste i garderobę gości, pozostawione w szatni.

§ 9
Wykonawca udostępni Zespołowi Muzycznemu,  Kamerzyście oraz Fotografowi zatrudnionym przez Zamawiającego przestrzeń niezbędną do wykonania pracy oraz umożliwi podłączenie niezbędnych urządzeń  i instrumentów.

§ 10
Wykonawca udostępni do użytku gości odpowiednią ilość pomieszczeń sanitarnych oraz zadba o należytą czystość w nich podczas całego czasu trwania imprezy.

§ 11
Na dzień podpisania umowy zostaje ustalona cena..........zł brutto na osobę powyżej......lat. Za dzieci do lat.....Zamawiający zapłaci Wykonawcy kwotę.......zł brutto na dziecko. Ceny te nie mogą zostać podwyższone.

§ 12
Ustalona przez Strony cena nie zawiera kosztów tortu, ciast, owoców, alkoholu z wyłączeniem wina musującego o którym mowa w §6 umowy. Wyroby te Zamawiający dostarczy we własnym zakresie w terminie ustalonym przez Strony, a Wykonawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia warunków niezbędnych do ich prawidłowego przechowywania oraz zobowiązuje się serwować te wyroby podczas całego czasu trwania przyjęcia. Za czynności te Wykonawca nie pobiera dodatkowych opłat.

§13
W dniu podpisania niniejszej umowy Zamawiający zapłaci wykonawcy zadatek w kwocie..........zł brutto na poczet wykonania postanowień umowy.

§14
Na .....dni przed terminem przyjęcia weselnego Zamawiający zapłaci Wykonawcy......% wartości łącznej umowy, określonej w sposób przewidziany w § 2 umowy, pomniejszonej o wartość zadatku o którym mowa w §13 umowy.

§15
Pozostałą część wynagrodzenia Zamawiający zapłaci Wykonawcy najpóźniej do dnia..............

§16
W przypadku odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego w terminie krótszym niż do .... dni przed datą przyjęcia weselnego, zadatek nie zostanie zwrócony

§17
W przypadku odstąpienia od Umowy przez Wykonawcę w terminie krótszym niż ......dni przez datą przyjęcia weselnego Wykonawca zwróci Zamawiającemu zadatek w podwójnej wysokości.

§18
W przypadku rozwiązania umowy przez którąkolwiek ze stron w terminie dłuższym niż.......dni przed terminem uroczystości, skutki o których mowa w  par. 16 i 17 umowy  nie mają zastosowania

§19
Zamawiający pokryje ewentualne szkody i zniszczenia powstałe podczas przyjęcia weselnego, a wynikające z winy Zamawiającego lub gości.

§20
Strony oświadczają, że wszelkie ewentualne spory wynikające z realizacji postanowień umowy będą starały się rozwiązać polubownie. W przypadku nieosiągnięcia porozumienia właściwym dla rozstrzygnięcia sporu będzie sąd powszechny właściwy dla Zamawiającego.

§21
Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności

§22
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.

§23
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze Stron.


Offline demka

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 9604
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 25 grudnia 2005
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #1 dnia: 6 Stycznia 2006, 14:38 »
Aga z całą pewnościa jest to bardzo pomocne :D Ja umowę miałam tylko z zespołem, ale po przeczytaniu kilku historii, kiedy to ktoś został oszukany przez zespół, kamerzystę czy lookal radziłabym podpisywac umowy...
Nasza Oliwcia:

Nasza Lenka:

Offline Agnieszka32

  • phpBB Moderator
  • uzależniony
  • *******
  • Wiadomości: 1410
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #2 dnia: 6 Stycznia 2006, 14:59 »
Pewnie, że warto....tyle, że to nie musi być taki elaborat, zwłaszcza jeżeli umowę pdpisujemy z lokalem o okreslonej renomie, który sam o nią dba. Ta umowa jest bardzo szczegółowa, ale każdy może wybrac to co mu potrzebne i napisać własną.


Offline zibi

  • Administrator
  • Chuck Norris
  • *****
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • data ślubu: 31.07.1999
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #3 dnia: 6 Stycznia 2006, 17:40 »
Agnieszka32, Dobra robota! Widać że masz wprawę,
na razie nie przyszlo mi nic szczególnego do glowy co mozna by dodac,

Offline monia

  • złośliwy skorpionek :)
  • Global Moderator
  • Chuck Norris
  • *****
  • Wiadomości: 12228
  • data ślubu: 04.06.2005
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #4 dnia: 6 Stycznia 2006, 20:27 »
pozwoliłam sobie na podwieszenie i oznaczenie tematu...

dzięki aguś...  :mrgreen:
przyjaciel gdy powiesz "zabiłem", odpowie "gdzie go zakopiemy"

Offline Agnieszka32

  • phpBB Moderator
  • uzależniony
  • *******
  • Wiadomości: 1410
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #5 dnia: 6 Stycznia 2006, 21:01 »
Cytat: "zibi"
na razie nie przyszlo mi nic szczególnego do glowy co mozna by dodac


Można jeszcze dodać kary umowne, bo kwestie związane z zadatkiem to jedno, a kary umowne, to drugie:-) Ale to juz dopisze, jak ktos będzie chciał....myslę, że to jest bardziej potrzebne w przypadku umow z fotografem i kamerzysta, bo tam mozemy miec wieksze niespodzianki:-)


Offline Dorka

  • użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 115
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #6 dnia: 7 Marca 2006, 17:20 »
Hmmm, ja się nie zastanawiam, czy nie popełniłam błędu. W ostatnią niedzielę byłam z moim podpiosać umowę z restauracją. Wpłaciliśmy 300 zł zaliczki, ale umowy nie było, tylko właściciel dał nam potwierdzenie przyjęcia zaliczki. Nie oponowalismy, był szczery i w szczególach nakreslił wesele, i wszystkoo, co powiedział nam odpowiadało. Jestem jakoś przekonana o jego uczciwości, zwłaszcza, że pod bokiem wyrosła mu WIELKA konkurencja i teraz niesamowicie dba o klientów.
A co Wy myślicie?


Pozdrawiam wszystkie październikowe panny młode!

Offline Agnieszka32

  • phpBB Moderator
  • uzależniony
  • *******
  • Wiadomości: 1410
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marca 2006, 10:24 »
Dorka, jeżeli jest to lokal, który jest znany z organizacji dobrych imprez, to ja bym się szczególnie nie martwiła. Poza tym możesz przecież przy okazji przyniesc stworzony przez seibie projekt umowy (nie musi byc tak szczegółowy) i dać panu do podpisania.


Offline myszkam
  • nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Kobieta
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Maja 2006, 20:10 »
Witam :!:

My zaplacilismy we wrzesniu 1000 zl zaliczki w lokalu, za jednego goscia placimy 120 PLN, w tym sa 4 dania gorace,obiad oczywiscie oprocz tego, placki, wedlina, 0,5 litra wodki na pare i pozostale rzeczy, wystroj lokalu tez jest w cenie. Mamy nadzieje, ze pogoda dopisze, no i pozostale sprawy tez beda ok.Lokal jest klimatyzowany, calosc sumy placimy tydzien przed weselem, dodam ze wesele ma byc na 123 osoby :D

Offline myszkam
  • nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Kobieta
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Maja 2006, 20:13 »
Cytat: "Dorka"
Wpłaciliśmy 300 zł zaliczki, ale umowy nie było, tylko właściciel dał nam potwierdzenie przyjęcia zaliczki. Nie oponowalismy, był szczery i w szczególach nakreslił wesele, i wszystkoo, co powiedział nam odpowiadało. Jestem jakoś przekonana o jego uczciwości, zwłaszcza, że pod bokiem wyrosła mu WIELKA konkurencja i teraz niesamowicie dba o klientów.
A co Wy myślicie?


Dorka , nie martw sie, my rowniez wplacilismy zaliczke i zadnej umowy nie mamy, konkurencja jest dosc duza, wiec nie sadze, by nas wlasciciele wystawili do wiatru, za duzo maja do stracenia. Pozdrawiam Cie :wink:  :wink:  :wink:

Offline asia-be

  • bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 8 wrzesień 2007
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Września 2006, 10:40 »
A ja mimo wszystko spisze umowe, lokal niby ma swoja renome-Weranda w Morzyczynie,ale im blizej do wesle to ciagle slysze jakies pogloski o roznych niedociagnieciach. Wole sie zabezpieczyc przd przykrymi nispodziankami i nie martwic sie przez caly rok:) wrazie czego latwiej wyegzekwowac to co jest czarno na bialym spisane


Offline asia-be

  • bywalec
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 8 wrzesień 2007
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Września 2006, 10:42 »
Ps umowa bardzo szczegolowa-ale to dobrze ;)


Offline KAHA

  • Przyjaciele
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 5295
  • Płeć: Kobieta
  • Denique non omnes eadem mirantur amantque
  • data ślubu: 11.09.1999
Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Września 2006, 12:04 »
Cytat: "Agnieszka32"
W Szczecinie, w dniu ..................... została zawarta umowa pomiędzy.............................................................. zwanym dalej Zamawiającym a ...............................................................reprezentowanym przez.................................................................. , zwanym dalej  Wykonawcą.


dodałabym tylko adresy obu Stron, a w przypadku Wykonawcy jeszcze regon i NIP


Cytat: "Agnieszka32"
§2
Przedmiotem niniejszej umowy jest organizacja przyjęcia weselnego dla ........osób w dniu..............
Ostateczną liczbę gości Zamawiający zobowiązuje się podać do dnia.......Czynność ta będzie miała formę aneksu do umowy i na jej podstawie zostanie określona ostateczna wartość przedmiotu umowy. Wykonawca oświadcza, że w podanym terminie nie posiada żadnej innej rezerwacji lokalu.

Wykonawca nie zgodzi się na taką treść, bo jeśli wesele jest w godzinach popołudniowych, to przed południem może przyjąć rezerwację na inną mniejszą i krótszą imprezę, w szczególnośći, jeśli posiada inne pomieszczenia. Ajedna impreza nie będzie kolidowała z drugą.


Cytat: "Agnieszka32"
§ 3
Wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia lokalu „.....” w terminie określonym w § 2 umowy w godz. od......do...........dnia następnego. Jednocześnie obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie właściwego przygotowania lokalu w tym dniu i dołożenie staranności w wykonaniu wszelkich czynności mogących mieć wpływ na prawidłowy przebieg imprezy (zabezpieczenie dopływu energii elektrycznej, gazu, wody, ewentualnych zezwoleń właściwych urzędów i instytucji itp.)


Dodałabym jeszcze kilka słów o tym , co w sytuacji, kiedy rezerwacja sali kończy się o 5 rano a goście bawią się nadal i nie ma mowy o zakończeniu wesela. Wykonawca w myśl tego punktu o 5 powie " koniec balu". Należy ustalić stawkę za każdą dodatkową godzinę (pobór energii i praca personelu).
Właściciel lokalu nie ma wpływu na przerwy w dostawie mediów i nie podpisze się pod takim punktem.


Cytat: "Agnieszka32"
§7
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach ustalonej przez Strony ceny) dekoracji sali oraz stołów. Sposób dekoracji powinien zostać uzgodniony z Zamawiającym.


W każdej (prawie) restauracji usłyszycie, że jeśli nie odpowiada Wam, to co proponuje restauracja, to za dodatkowe rzeczy musicie zapłacić z własnej kieszeni i zająć się tą kwestią we własnym zakresie.
Cytat: "Agnieszka32"
§ 8
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia sprawnej i należytej obsługi gastronomicznej gości oraz dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia gościom bezpieczeństwa. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy osobiste i garderobę gości, pozostawione w szatni.


bezpieczeństwo gości , to zbyt obszerne pojęcie, a co jeśli na sali jest taras i jakiś gość z niego wypadnie? lokal nie weźmie za to odpowiedzialnośći. Inaczej będzie w sytuacji, gdy na podłodze będzie mokra plama i gość złamie na niej nogę - wówczas tak, bo jest to sytuacja, na którą lokal miała wpływ. Co do szatni, czarno widzę tą odpowiedzialność za rzeczy pozostawione, zazwyczaj widzimy napis : 'za rzeczy pozostawione w szatni"...resztę znacie.
Cytat: "Agnieszka32"
§ 10
Wykonawca udostępni do użytku gości odpowiednią ilość pomieszczeń sanitarnych oraz zadba o należytą czystość w nich podczas całego czasu trwania imprezy.


udostępni tyle, ile ma, i nic więcej, co do czystości - ok.

Forumki, to nie moje dumania, tylko właścicelki domu weselnego, która mnie odwiedziała i postanowiła się podzielić swoimi spostrzeżeniami.
Od siebie dodam tylko tyle, że określenie "dołoży wszelkich starań" jest pojęciem szerokim i mało sprecyzowanym, musi być napisany konkret.
POZDRAWIAM :serce:  :serce:  :serce:

Offline baska98

  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 10161
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 31 maj 2008
Odp: Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Lipca 2007, 22:38 »
w najbliższych dniach jedziemy podpisać umowę i dzięki Bogu przeczytałam sobie ten watek bo o wielu rzeczach nawet nie pomyślałam. dzięki Wam dziewczyny. Jesteście wielkie :)

Offline mka

  • Every second is a lifetime and every minute more brings you closer to God and you see nothing but the red lights you let your body burn like never before. And it feels better than love. Yeah it feels better than love...
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 5815
  • Płeć: Kobieta
  • We are connected that is how I feel...e-zadymiary
  • data ślubu: :Serduszka: AF :Serduszka:
Odp: Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #14 dnia: 7 Grudnia 2009, 22:01 »
W takim razie jak powinna wyglądać poprawna umowa z lokalem, satysfakcjonująca obie strony???

Offline mka

  • Every second is a lifetime and every minute more brings you closer to God and you see nothing but the red lights you let your body burn like never before. And it feels better than love. Yeah it feels better than love...
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 5815
  • Płeć: Kobieta
  • We are connected that is how I feel...e-zadymiary
  • data ślubu: :Serduszka: AF :Serduszka:
Odp: Projekt umowy z lokalem
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lutego 2010, 10:48 »
To sama sobie odpowiem..Nasza umowa wygląda tak:

UMOWA Z LOKALEM


W dniu ……………………………………… w …………………………………………………… pomiędzy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………,
zwanym dalej Zleceniodawcą, i
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………,
zwanym dalej Wykonawcą
zawarto umowę następującej treści:

1. Wykonawca zlecenia zobowiązuje się do organizacji przyjęcia weselnego dla ………………… osób w dniu ………………………………, udostępniając obiekt …………………………………………………………………………… położony w …………………………………………………… przy ul. …………………………………………………………………………………………………
w godzinach od ………………… dnia ……………………………… do godziny ………………… dnia następnego.
2. Minimalna liczba gości weselnych to ......... .
3. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia miejsc noclegowych dla wszystkich gości uczestniczących w przyjęciu weselnym.
4. Ostateczna liczba gości zostanie podana przez zamawiającego do dnia ……………………………… w formie aneksu do umowy i stanowić będzie podstawę określenia wartości umowy.
5. Ostateczne Menu zostanie ustalone najpóźniej do ……………… dni przed planowanym terminem przyjęcia i stanowić będzie aneks do umowy.
5.1 Zamawiający dostarczy wyroby własne (wędliny, smalec), które wystawione zostaną w trakcie przyjęcia weselnego w formie „wiejskiego stołu”. Zamawiający zobowiązuje się do przedstawienia zaświadczenia o przeprowadzeniu badania mięsa.
6. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dekoracji stołów i sali uzgodnionej z Zamawiającym. Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą dostarczy ewentualne dodatkowe elementy dekoracji sali na własny koszt.
7. Wykonawca zapewni członkom Zespołu Muzycznego zatrudnionego przez Zamawiającego możliwość podłączenia niezbędnych instrumentów i urządzeń nagłaśniających i oświetleniowych.
8. Cena za usługę wynosi ……………………… zł za osobę wg kalkulacji na dzień podpisania umowy i nie może zostać podniesiona.
9. Dzieci do lat ……    ……… stawki za osobę.
10. Członkowie zespołu muzycznego, fotograf oraz kamerzysta ………… stawki za osobę.
11. Zleceniodawca zobowiązuje się do pokrycia ewentualnych szkód i zniszczeń wynikłych w trakcie trwania imprezy.
12. Wykonawca zlecenia otrzymał w formie zaliczki ................. zł (słownie zł: …………………………………………………………………………………………………)
13. Końcowe rozliczenie nastąpi w ciągu ……………… dni od daty zakończenia uroczystości.


14. Odstąpienie od umowy:
14.1 W przypadku odstąpienia od Umowy przez Zleceniodawcę w terminie do ………… dni przed datą uroczystości, zaliczka nie zostanie zwrócona.
14.2 W przypadku odstąpienia od Umowy przez Wykonawcę, Zleceniodawca otrzyma zwrot zaliczki powiększonego o 10% wartości umowy.
14.3 Rozwiązanie Umowy przez którąkolwiek ze stron w terminie do ………… dni przed datą uroczystości nie pociąga skutków wymienionych w punktach 14.1 i 14.2.
15. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
16. Umowę sporządzono w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.


podpis Zleceniodawcy               podpis Wykonawcy