Autor Wątek: "Weselny prawiczek"  (Przeczytany 2351 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Evol Intent
  • nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
"Weselny prawiczek"
« dnia: 11 Sierpnia 2009, 12:48 »
Witam ,

Chciałbym was prosić o pomoc jako ze jestem w tym kompletnie zielony, a mianowicie zostałem obsadzony w rolę drużby.  Problem polega na tym że ja nigdy nie byłem na żadnym weselu , moglibyście opisać przebieg takiego ślubu i wesela od strony drużby ?? Byłoby miło gdyby udało mi się nie skompromitować tego dnia  ::) .

Liczę na waszą pomoc.  Pzdr.

Offline andzelika

  • Małżeństwo jest zgodne, kiedy żona panuje nad mężem, a mąż nad sobą.
  • Chuck Norris
  • ********
  • Wiadomości: 4931
  • Płeć: Kobieta
  • data ślubu: 19.09.09
Odp: "Weselny prawiczek"
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpnia 2009, 19:09 »
ja znalazłam tylko zadania drużby może coś ci sie przyda
Obowiązki Drużby:
- wyprawa po garnitur z Panem Młodym,
- ewentualna organizacja wieczoru kawalerskiego,
- wyręczanie Pana Młodego w załatwianiu przejścia przez „ślubne bramy”,
- dopilnowanie, aby Pan Młody nie zapomniał o obrączkach,
- podpisuje dokumenty jako świadek ślubu,
- dbanie o sprawny transport zaproszonych gości i rozmieszczenie ich w pojazdach,
- mile widziane jest wzniesienie przez świadka pierwszego toastu na weselu i wygłoszenie krótkiego przemówienia,
- dbanie aby na stołach nie brakowało alkoholu i napojów (chyba, że zajmuje się tym obsługa),
- odpięcie Panu Młodemu krawatu podczas oczepin.

Wspólne obowiązki:(druhny i drużby)
- Dróżbowie mogą pomóc w ostatnim etapie przygotowań takich jak: przystrojenie sali, zakup alkoholu i innych ewentualnych napojów, wybór odpowiednich wiązanek,
- Drużbowie muszą zgłosić się osobiście z dowodami osobistymi do kancelarii parafialnej kościoła, w którym odbędzie się ślub, gdyż do dokumentów zawarcia związku małżeńskiego muszą zostać wpisane nazwiska Drużbów, daty urodzenia oraz adresy zamieszkania,