e-wesele.pl

ślub, ślub... => Jak zaoszczędzić? => Wątek zaczęty przez: asia555 w 22 października 2008, 10:18

Tytuł: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: asia555 w 22 października 2008, 10:18
Witam Kochani,
W ramach oszczednosci weselnych, rodzice mojego narzeczonego zaproponowali nam przetopienie zlota na obraczki. Podobno gatunek bardzo dobry i ilosc wystarczajaca. Zastanawiam sie, czy ktos z Was, zamiast kupowac gotowe obraczki u jubilera, przetapial posiadane zloto i czy byl zadowolony. Osobiscie chcialabym, aby obraczka ozdobiona byla kilkoma brylancikami, a to juz dodatkowy koszt, ale chyba i tak moze wyniesc to duzo mniej.
Czy znacie moze jakiegos dobrego zlotnika ze Szczecina lub okolic i jak amoze byc orientacyjna cena takich obraczek. Z gory dziekuje :)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: asashia w 22 października 2008, 11:49
witaj asia555:)
w wątkach na temat obrączek i jubilerów-znajdziesz dużo informacji.
ja ze swojej strony mogę polecic jubilera (info na priv-jeśli chcesz), przetapiałam również składkowe złoto-i jak najbardziej polecam taką formę-cena zależy od tego ile będziesz miała tego złota-oraz aktualnego kursu złota-jest bardzo zmienny, jeśli uzbierasz wystarczająco dużo-to możliwe, że zapłacisz tylko za robociznę-jeśli uzbierasz więcej-koszt robocizny będzie pomniejszony o naddatek kruszca, jeśli za mało-jubiler dokłąda tyle swojego złota ile trzeba-wg aktualnego kursu,
polecam wykonanie obrączek u jubilera również z tego względu-że możesz dac swój projekt-a on go wykona bez problemu,
cena brylancików oczywiscie zalezy od karatu-takie "obrączkowe" malutkie to koszt ok 80-100zł (0,02k)

ważna informacja -o której nie wszyscy wiedzą-że składkowe złoto-może by różne-nie należy przejmowac się kolorem-może byc żółte złoto, białe, lub nawet ruskie złoto(rudawe w odcieniu)...
i z tego złota-możesz sobie zażyczyc wg uznania-białe lub żółte złoto
(białe złoto-powstaje z żółtego-czego nei wiedziałam wcześniej)

koszt robocizny u mojego jubilera wyniósł 750zł plus grawer 116zł -ogólny koszt 1400 z moim złotem
(cena może wydawac sie wysoka-ale mamy szerokie obraczki , soczewkowe-wiec wiecej zlota poszlo-ale szczerze polecam, z brylancikiem, satynowane, grawerowane(wewnątrz sentencja i data ślubu) na zewnątrz-złobienia)-koszt podobnych w aparcie-bez soczewki z mniejszym brylantem, cieńsze-po rabacie-2300zł-bez możliwości zmiany rozmiaru)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: asashia w 22 października 2008, 11:53
wróc!
skłamalam-bo juz dawno jednak te obraczki zalatwialismy-koszt naszego złota wyniosl 350zł-wiec zywcem zaplacilismy za usluge,zloto jubilera,brylancik i grawer ok 1050zł:)
mysle zesie oplaca:)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: asia555 w 22 października 2008, 12:34
asashia dzieki wielkie za informacje.mysle, ze zupelnie przekonalam sie do tego pomyslu :) i jak mowisz, mozemy sami wybrac sobie wzor jaki nam sie podoba. Bede bardzo wdzieczna za namiary na Twojego zlotnika  :D
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: mka w 18 października 2009, 11:14
A czy do "firmowych" salonów można przyjść ze swoim złotem  ???
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: peacelove w 20 października 2009, 22:57
Nie :)) Firmowe salony nie prowadzą skupu złota.
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Romah w 21 października 2009, 14:01
To jest bardzo dobry sposob na zaoszczędzenie. Co do jakości złota... ona tak czy siak jest przetapiane więc nie ma się co martwić :)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: słonik w 13 listopada 2009, 21:15
witaj asia555:)
w wątkach na temat obrączek i jubilerów-znajdziesz dużo informacji.
ja ze swojej strony mogę polecic jubilera (info na priv-jeśli chcesz), przetapiałam również składkowe złoto-i jak najbardziej polecam taką formę-cena zależy od tego ile będziesz miała tego złota-oraz aktualnego kursu złota-jest bardzo zmienny, jeśli uzbierasz wystarczająco dużo-to możliwe, że zapłacisz tylko za robociznę-jeśli uzbierasz więcej-koszt robocizny będzie pomniejszony o naddatek kruszca, jeśli za mało-jubiler dokłąda tyle swojego złota ile trzeba-wg aktualnego kursu,
polecam wykonanie obrączek u jubilera również z tego względu-że możesz dac swój projekt-a on go wykona bez problemu,
cena brylancików oczywiscie zalezy od karatu-takie "obrączkowe" malutkie to koszt ok 80-100zł (0,02k)

ważna informacja -o której nie wszyscy wiedzą-że składkowe złoto-może by różne-nie należy przejmowac się kolorem-może byc żółte złoto, białe, lub nawet ruskie złoto(rudawe w odcieniu)...
i z tego złota-możesz sobie zażyczyc wg uznania-białe lub żółte złoto
(białe złoto-powstaje z żółtego-czego nei wiedziałam wcześniej)

koszt robocizny u mojego jubilera wyniósł 750zł plus grawer 116zł -ogólny koszt 1400 z moim złotem
(cena może wydawac sie wysoka-ale mamy szerokie obraczki , soczewkowe-wiec wiecej zlota poszlo-ale szczerze polecam, z brylancikiem, satynowane, grawerowane(wewnątrz sentencja i data ślubu) na zewnątrz-złobienia)-koszt podobnych w aparcie-bez soczewki z mniejszym brylantem, cieńsze-po rabacie-2300zł-bez możliwości zmiany rozmiaru)

witam
czy moglabys mi na priv przeslac zdjecia wszych obraczek bo sama chcialabym wlasnie satynowe soczewkowe szerokie ale gladkie i bez brylancikow  i zlotnika u ktorego robilas
i chyba nie uzbieram tyle zlota bo na pewno bylo potrzebne wiecej niz 10g a ja moze bede miala z 3g wiec chcialabym sie zorientowac ile to by kosztowalo chodz na pewno taniej niz kupic gotowe
mniej wiecej takie chemy ale bez brylancikow
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: iza22 w 13 listopada 2009, 21:20
my swoje obrączki robiliśmy, ze starego przetopionego złota, moja jest z brylancikami naokoło, efekt świetny i na jakość obrączek absolutnie nie narzekamy
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: asiako1 w 7 grudnia 2009, 16:05
Witam,

Swoje złoto to wielka oszczednosc, polecam.  Ja za swoje obraczki za robocizne zaplacilam z grawerem 700 zł.  Obraczki mam takie jak apart.  W aparcie jedna kosztowała 1600 zł.  Z moim złotem wyszło ok 1050zł. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: cooltras w 17 stycznia 2010, 19:35
Też robimy ze swojego złota - na 6 mm grubości potrzeba ok 12 gram złota i płacimy tylko za robote ok 450zł :D
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: zabawex w 18 stycznia 2010, 09:04
My też planujemy przetapianie złota przede wszystkim ze względu na oszczędność, ale też i dlatego, że jest okazja aby coś zrobić z pozrywanymi łańcuszkami, których nikt nie zanosi do naprawy a tylko leżą i się marnują ;)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: biedronka81 w 2 lutego 2010, 21:29
przetapiane złoto nic sie nie różni od zwykłeg przecież, my tak robiliśy i za  obraczki z naszego złota z 3 brylantami u mnie wyszlo niecala 500 zl a kolezanka to  miała wiecej złota niz na obroczki byl potrzebn i 60 zł ich wyszły
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Anjuszka w 4 marca 2010, 22:13
A ile tego złota trzeba mieć, żeby przetopić?
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: mka w 4 marca 2010, 22:20
Anjuszka Milion pięćset sto dziewięćset  :terefere:   :D :D :D  :-*
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Anjuszka w 4 marca 2010, 22:24
Ty tutaj tak nie cwaniakuj :D muszę wiedzieć, czy to co mam styknie...
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: mka w 4 marca 2010, 22:26
Oj tam ;D ;D ;D...mi tez ta info potrzebna więc czekam na kogoś "wiedzącego" ::) ::) ::)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Anjuszka w 4 marca 2010, 22:27
To sobie poczekamy.... :)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: oldzia9 w 6 marca 2010, 14:33
na przetopienie złota na obrączki potrzeba ok 11-12 gr na parę, oczywiście zależy jaką chcecie grubość obrączek.  za robociznę ceny kształtują się od 500zł.  Oczywiście wszystko zależy od modelu obrączki,ale i tak o wiele taniej wychodzi przetapianie niż kupno w renomowanym salonie.
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: hejkuma w 6 marca 2010, 16:31
My przetapialiśmy złoto na nasze obrączki. Mieliśmy 8g swojego złota. 4 g dołożył złotnik. Dopłaciliśmy nie całe 700 zł.
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Anjuszka w 7 marca 2010, 01:46
A ile to jest 11-12 g? Przeliczcie to na jakieś pierścionki, czy kolczyki ;p
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: oldzia9 w 7 marca 2010, 10:28
u nas na wagę 13 gr składa się jeden sygnet i jeden wielki pierścień, oczywiście ciężko jest samemu ocenic wagę poszczególnych pierscionków, jeśli się już ktoś zdecyduje na przetapianie własnego złota a nie będzie miał wystarczającej ilości to złotnik sprzedaje np.  1gr w cenie 70 zł
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: hejkuma w 7 marca 2010, 11:08
Ciężko jest określic ile to będzie pierścionków czy łańcuszków. U nas złotnik sprawdzał też próbę złota z jakiego były zrobione. Więc to chyba też ma znaczenie.
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Anjuszka w 7 marca 2010, 16:01
Dzięki dziewczyny za odpowiedzi, pozdrawiam!!
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: OlaSzelag w 9 maja 2010, 16:26
My również przetopiliśmy złoty złom na nowe śliczne obrączki.
Więc pozbyliśmy się 1 pierścionka z którego wypadło oczko kolczyków kulek (nie trafiony prezent) i starej obrączki nie wiem kogo gdyż dostaliśmy to wszystko od teściowej.
Wyszło 10 g złota złotnik jednak zrobił nam obrączki z białego złota a nie z czystego żółtego jakie daliśmy.
Wybraliśmy model kwadratowe z ozdobnym żłobieniem przy jednej z krawędzi i zapłaciliśmy 420 zł za obrączki z białego złota gdyż nie noszę złotej biżuterii. Wyszło nas jakieś 1,5 tyś mniej niż za takie same w jednej z sieciowych jubilerów.
Polecam taki sposób oszczędności !!
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: agnieleczka13 w 7 marca 2014, 13:37
Cytat: asia555 link=topic=12408. msg722353#msg722353 date=1224663518
Witam Kochani,
W ramach oszczednosci weselnych, rodzice mojego narzeczonego zaproponowali nam przetopienie zlota na obraczki.  Podobno gatunek bardzo dobry i ilosc wystarczajaca.  Zastanawiam sie, czy ktos z Was, zamiast kupowac gotowe obraczki u jubilera, przetapial posiadane zloto i czy byl zadowolony.  Osobiscie chcialabym, aby obraczka ozdobiona byla kilkoma brylancikami, a to juz dodatkowy koszt, ale chyba i tak moze wyniesc to duzo mniej. 
Czy znacie moze jakiegos dobrego zlotnika ze Szczecina lub okolic i jak amoze byc orientacyjna cena takich obraczek.  Z gory dziekuje :)

yhm fajny pomysł zawsze to spora oszczędność:)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Kara-90 w 16 grudnia 2014, 12:24
ja również mam zamiar przetapiać złoto na obrączki. Mam 1 pare kolczyków które dostałam jak miałam przekuwane uszy (4 latka), zerwany łańcuszek z komunii i serce z pierwszą litera mojego imienia również z komunii, do tego obrączka po moim zmarłym dziadku, i pierścionek zaręczynowy mojej mamy która jest 20 lat po rozwodzie i trzyma go tylko na ten cel :p :P :P więc myślę, że obrączki niewiele nas wyniosą. Podobają nam się zwykłe soczewkowe ale z grawerem na około w postaci naszych odcisków palców.
Znalazłam w necie zdjęcie (wiem, że pan Bielak ma pracownie która robi takie koszt około 2300-2600zł musiałabym się zorientować czy zwykły jubiler takie robi bo do Gdańska czy Poznania trochę daleko jechać po obrączki)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: HankaS w 17 grudnia 2014, 08:42
My też bedziemy przetapiać. Nie ma sensu płacić 1000 zł więcej, jeśli ma się w domu stare złoto które można wykorzystać :D A efekt będzie i tak ten sam. Jeszcze myślimy nad grawerem albo cyrkoniami w mojej obrączce i nad grubością. W sumie od tego zalezy ile złota trzeba, ale to juz dogadujemy ze złotnikiem :)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: kmorawka w 24 sierpnia 2015, 10:39
Pewnie, że przetapiać, a brylanciki może dobry jubiler wstawić pytanie czy Wasz budżet wytrzyma tego typu obciążenie ;-)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: kmorawka w 2 października 2015, 23:09
dobry sposób na zaoszczędzenie, po co chować złoto po skarpetach w domu, można je zużyć na obrączki
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: Salamandra w 18 listopada 2015, 16:48
Świetny sposób z tym przetapianiem, nawet nie sądziłam, że to takie popularne ;) fajnie byłoby z jakiś pamiątek rodzinnych albo złota z historią przetapiać ;)
Tytuł: Odp: Przetapianie zlota na obraczki
Wiadomość wysłana przez: martawos w 6 grudnia 2016, 22:32
 ??? ::) 8)