e-wesele.pl

social media

Autor Wątek: Lilia-moje małe wielkie szczęście :)  (Przeczytany 130129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nadzieja

  • Chuck Norris
 :-*

Będzie jadła zobaczysz  ;D
Kamil VIII.2008  Kaja VII.2011  Klara IX.2013      http://forum.e-wesele.pl/index.php?topic=48945.new

Online madzia_n Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 22 sierpnia 2009
Cieszę się ze się u Was wszystko tak fajnie potoczyło i poukładało! Brawa dla małej za dzielność i  za postępy.
Mój mały gada jak najęty. k, g, sz, cz. Wszystko wychodzi pięknie. Pisze wszystkie literki drukowane, czyta coraz więcej więc myślę że też rozwija się w miarę fajnie. W swojej grupie(chodzi do grupy 5 i 6 latków, więc do takiej zerówki) dorównuje starszym dzieciom wiedzą, często nawet im pomaga, więc jestem z niego dumna,
Nie wychodzi mu R. Ale nic na siłę,dojdziemy także do tego....

Offline kurczaczek83 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 24.12.04
Dobrze ze juz jestescie po. Uff

Offline lolalola

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 02.10.10
Hello :)

Moja ,kochana Lilia ma juz prawie 4,5 roku.
Czasami uwierzyc w to nie moge.
Stan licznika na dzis to 109cm wzrostu I waga tez drnela I zblizamy sie do 18kg.

Jestesmy prawie 3 miesiace po operacji.
Szczerze?
Jestem przeszczesliwa,ze to zrobilismy.
I musze sie pochwalic.
Lili slyszy!
W koncu normalnie.
Podejrzewam,ze z polowe jej zycia miala niedosluch,ale nie dowiem sie juz tego nigdy jak bylo dokladnie.
Najgorsze,ze ten niedosluch wystapil w okresie  rozwoju mowy...
No,ale nic, idziemy do przodu I to najwazniejsze.
A jak nam idzie?
Lepiej niz sie spodziewalam.
Po pierwsze zawiesilam neurologopedke,bo za duzo kasy poszlo I zalatwiam na nfz.
Pracuje z Lili sama w domu przy kazdej mozliwej okazji.
Ostatnio u nas na topie zabawa w przedszkole I odgrywanie scenek.
Lili jest wychowawczynia a ja nia.
Sama na to wpadla I jest to idealna zabawa.
Bierzemy ksiazke logopedyczna do nauki czytania I Lili mnie przepytuje z literek.
Albo pisze na tablicowce I dalej mnie przepytuje.
A najzabawniejsze jest to jak sie nie slucham mojej pani I kaze mi wyjsc z sali ;D
Druga ulubiona zabawa to w sklep.
Dzieki temu mnostwo wyrazow powtarzamy.
Dziewczyny, jestem naladowana optymizmem mimo iz wiem,ze czeka nas jeszcze mnostwo pracy.
Jezu, moje dziecko rok temu dopiero zaczelo mowic a dzis jest na etapie sredniego 3latka.
Do zerowki musi nadgonic, nadgoni, prawda?
Madzia, ciesze sie I Waszymi postepami.

Slyszelyscie o hipoterapi?
Pomijajac konie,ale zwierzeta maja wielki wplyw na rozwoj mowy.
A konie Lili kocha miloscia bezgraniczna I mimo strachu zdecydowalam,ze za jakies 2 lata sprobujemy zapisac Lili do szkolki.
Poki co wykorzystujemy momenty na przejazdzki.
Matka by sie bala wejsc na kucyka,a corka nie boi sie nic a nic.


Offline monijane Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 29.08.2009
Chyba mnie tu nie było, ale będę zaglądać  :)
Cieszę się postępami Twojej córki, to dopiero początek, bo chyba wszystko się rozkręca we właściwym kierunku. Do zerówki nadrobi braki na pewno i nikt Ci nie uwierzy, że kiedyś miała jakieś trudności  :D
Trzymam kciuki za kolejne sukcesy  ;D
Moje Szczęścia :-)
On 2011
Ona 2015
On 2017

Offline Isabel Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 03.09.2011
Brawo dla was świetnie sobie radzicie! :)

Offline kurczaczek83 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 24.12.04
Super ze sa tak duże postępy.

Ha ha każe wyjść z sali aparatka.
Na pewno nadgoni do zerowki

Online madzia_n Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 22 sierpnia 2009
Jasne że nadgoni, zobaczysz :) Czasem to się dzieje z dnia na dzień. Nam logopeda podziękowała i nie musimy więcej przychodzić, nawet R jest idealne, pojawiło się od tak :)

Cieszę się Waszymi postepami, oby tak dalej! Masz mądrą córkę i tempo w jakim nadgania jest niesamowite! :)

Offline lolalola

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 02.10.10
Monijane,a zagladaj ;)
Madzia, ciesze sie z dobrych wiesci.
Nie ukrywam,ze daja I mi nadzieje na pozytywna przyszlosc Lili mowy.
Mamy  rok I  4 miesiace na nadrobienie.
W sumie to krotko.
Czasem mysle,zeby rzucic prace I zajac sie porzadnie Lili.
Moglabym wyjechac z nia na jakies warsztaty...
Taaaa, tylko rachunki sie same nie zaplaca.
Ach.
Milego weekendu Wam zycze :)

Offline _patka_ Kobieta

  • Chuck Norris
Wzajemnie :)
Super,że wszystko idzie do przodu.przeczytalam kawał czasu że się tak wyrażę i faktycznie idzie coraz lepiej Lili. My mamy problem z wymowa R. Sz już bardzo ładnie mówi, ale jeszcze R kuleje. Chodzi na zajęcia co piątek. Widać postępy ale jeszcze trochę. Migdały miał sprawdzane, wszystko ok.
Buziaki dla Was :*

Offline basimir Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 27.08.2011
Zanim pójdzie do szkoły na pewno nadrobi zaległości, zwłaszcza że z nią trenujesz :-)


Łobuziak 21.11.2013
Aniołek (*) 25.06.2015

Offline lolalola

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 02.10.10
 :hello:

No i mamy juz starszaka w domu,a za rok zerowka :o
Szok jak ten czas leci.

Stan na dzis to 113cm wzrostu i 18kg.
I jak to tesciowa ostatnio powiedziala" Lili jest coraz ladniejsza" ;)
Wciaz jestesmy na etapie poznawania literek,cyferek i slaczkow.
Fajnie tez ,ze i w przedszkolu panie rowniez tego ucza,a nie czekaja do zerowki.
Jak z mowa?
Pol roku po operacji wciaz twierdze,ze to bylo zrodlo problemu.
I zaluje bardzo ,ze nie mam czasu by cwiczyc z Lili w domu,a teraz tego bardzo potrzebuje.
Niestety jak wstaje o 5.30 tak wracam  do domu miedzy 17-18 ,obiad, kapiel i jedyne o czym czlowiek wtedy marzy to polezec.
Z logopedami i neurologopedami to tragedia w tym naszym miescie.
Specjalistow naprawde dobrych na palcach 1reki mozna by policzyc, do tego 30 min to srednio 90zl.
Czasu nie ma nikt.
A na nfz czas popoludniami maja raz w miesiacu.
Dobrze,ze w przedszkolu jeszcze jest logopeda po 15min raz w tyg.
Po prostu zalamka.
Dlatego byle do konca roku ,bo tak mam umowe w pracy i od stycznia chcialabym ostro zajac sie Lili terapia sama.
Teraz mamy latwiej,bo juz znamy przyczyne problemu,znamy techniki pracy,znamy metody cwiczen.Tylko ten czas....
Pamietam jakie efekty byly gdy tak wlasnie pracowalysmy na poczatku.
Teraz tak naprawde tylko w niedziele mamy czas dla siebie(w soboty tez pracuje) i cwiczymy podczas zabaw.
Nie moge sie poddac i chce do zerowki nadrobic ile sie da.
Czy sie to wszystko uda czas pokaze,ale szczerze mam terazwiecej nadziei niz rok temu.
Moze dziwnie to zabrzmi,ale nie wierzylam,ze az tyle osiagniemy.
Jeszcze ostatnio nam pani neurologpedka powiedziala ,ze Lili ma ogrom  checi do pracy i duzo z siebie daje.
Czego np nie maja afatycy.
I mimo ,iz to wiem to podnioslo mnie to bardzo na duchu :)

Z ciekawostek nie wiedzialam,ze z bibuly mozna zrobic torebke, naszyjnik i przerobic bluzke, Lili wykazala sie kreatywnoscia i uswiadomila matke ;)


Offline kurczaczek83 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 24.12.04
brawo dla Lilii.
Ja wierzę że nadrobicie.
najważniejsze że znacie przyczynę i już nie musicie szukać.
A ze specjalistami to fakt....bieda jest

Offline basimir Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 27.08.2011
To prawda, czas leci bardzo szybko.
Dobrze, że Lili tak chętnie pracuje. Brawo dla Was  :)


Łobuziak 21.11.2013
Aniołek (*) 25.06.2015

Offline lolalola

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 02.10.10
Tak patrzę i patrzę co tu ostatnio napisałam i od tego czasu dziecko mi się  zmieniło.
Lili urosła 3 cm i gada, gada i gada.
Naprawdę, można ją zrozumieć.
Jest też wiele zglosek nad którymi trzeba pracować przez co są i niewyraźne wyrazy.
Jednak ogólnie gada już, chyba wszystko.
Jesteśmy rok po operacji i mam zupełnie inne dziecko.
W końcu!
Był czas, że nie wierzyłam w to, watpilam, mimo iż miałam nadzieję...
A jednak udało się.

Teraz stoję przed dylematem co z zerowka czy w przedszkolu czy w szkole?
No i co ze szkołą czy publiczna czy prywatna?
Sklaniam się ku zerowce w przedszku, bo nasza Pani K. jest jak druga mama i Lili ja kocha.
Ze szkołą mam ogromny problem.
Nasza rejonowka to przewaga patologii, wiem, bo tam pracuje moja przyjaciółka.
Chciałabym szkole gdzie jest mniej dzieciaków w klasach, a nie po 25-30 jak np u mojego siostrzenca.
Wiem, że takie są publiczne, ale ciężko się dostać lub są na 2 końcu miasta.
Prywatne to prawie 2x tyle co teraz za Przedszkole płacę, ale za to są bogate programy typu basen, piłka, logopeda, robotyka, wycieczki...
I bądź tu mądry i dokonaj tu najlepszego wyboru dla dziecka.

Offline nadzieja

  • Chuck Norris
Magda ja tez stałam przed dylematem jaka zerówka. Za przedszkolną przemawia jednak więcej. Po rozmowie z wychowawczyniami pierwszych klas i zerówki szkolnej szybko rozwiały się moje wątpliwości i zostawiam Klarę w przedszkolnej.
W naszej państwowej wiejskiej szkole klasy nie liczą więcej jak 22 dzieci.
Kamil VIII.2008  Kaja VII.2011  Klara IX.2013      http://forum.e-wesele.pl/index.php?topic=48945.new

Offline basimir Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 27.08.2011
Cieszę się, że Lili się trak rozgadała :)

U nas też dylemat jak z zerówką, na razie czekam jeszcze chyba do marca, bo wtedy są dni otwarte w szkołach...

Ciężkie przed nami wybory ;)


Łobuziak 21.11.2013
Aniołek (*) 25.06.2015

Offline lolalola

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 02.10.10
Aga, to i tak sporo.
U mojej kumpel w tzw wiejskiej szkole jest po Max 13 os.

Basia, a niedawno szli do przedszkola :D

Offline nadzieja

  • Chuck Norris
Aga, to i tak sporo.
U mojej kumpel w tzw wiejskiej szkole jest po Max 13 os.
Madzia nasza wiocha jest duża :D
Jak Kamil szedł do pierwszej klasy(łączone roczniki) to po raz pierwszy w historii wsi powstała trzecia pierwsza klasa. Zawsze max dwie.
Kamil VIII.2008  Kaja VII.2011  Klara IX.2013      http://forum.e-wesele.pl/index.php?topic=48945.new

Offline monijane Kobieta

  • maniak
  • data ślubu: 29.08.2009
Super, że Młoda robi postępy, oby tak dalej.

Dawid chodzi do klasy, w której jest 18 dzieci. Powstała też druga I klasa, tam też jest 18 dzieci. A podstawowka zostala utworzona w budynku po gimnazjum, więc oprócz dwóch klas I jest jeszcze jedna II i trzy kasy III gimnazjum. Od września oni odejdą, dojdą max dwie pierwsze klasy. Fajnie tam jest, kameralnie. Pani pedagog się śmieje, że o najmłodszych dzieciach wie więcej niż by chciała  ;D Nie wspomnę o tym, że każdy nauczyciel zna "maluchy" po imieniu   :D

Trudny masz wybór  :(
Moje Szczęścia :-)
On 2011
Ona 2015
On 2017

Offline dmonik44 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 19.06.2010
Też miałam podobny dylemat w tamtym roku i stanęło na prywatnej szkole i klasie 0. Ale dlatego że Natalia chodzilaby 2 rok do zerówki przedszkolnej. Pamiętaj w szkole są przerwy, ferie, wakacje... To już duży problem. My mamy teraz ferie i zapisałam Natalie na ten czas do przedszkola  ::) 
Natalka 4.11.2012

Offline _patka_ Kobieta

  • Chuck Norris
Ja też mam dylemat co z zerówka i do której szkoły go zapisać ::) bo ja swojego nie zostawiam w zerówce w przedszkolu. Fajnie, że Lili się tak rozgadala :)
Antek jeszcze nie mówi R, ale zajęcia logopedii w przedszkolu przyniosły duże efekty, mówi bardzo wyraźnie sz, cz, Ż.

Offline nadzieja

  • Chuck Norris
Ja też mam dylemat co z zerówka i do której szkoły go zapisać ::) bo ja swojego nie zostawiam w zerówce w przedszkolu. Fajnie, że Lili się tak rozgadala :)
Antek jeszcze nie mówi R, ale zajęcia logopedii w przedszkolu przyniosły duże efekty, mówi bardzo wyraźnie sz, cz, Ż.
Na R ma jeszcze czas
Ważne żeby nie zastępował tego R literką J
Kamil VIII.2008  Kaja VII.2011  Klara IX.2013      http://forum.e-wesele.pl/index.php?topic=48945.new

Offline _patka_ Kobieta

  • Chuck Norris
Nie, tego nie robi. Czasami mu wyjdzie R np jak mówi drwal, ale ryba już wymawia lyba ;)

Offline lusi251 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 28 04 2012
Pati moja Klaudia też jeszcze R nie umie :p
Chętnie bym z nią chodziła do logopedy ale żadnego tu nie znalazłam polskiego :p
Sz albo cz mówi fajnie ale też się potrafi zapomnieć i powiedzieć cy zamiast czy albo coś.. poprawiam do znudzenia .. :p
A I many taką fajną książkę treningowy zeszyt mowy. Lubi ja i tam są fajne czytanki/ zabawy logopedyczne.polecam

Offline sylwiq Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 23 czerwca 2012 ! <3
Chyba ten nasz ciazowy rocznik w tym roku stoi przed tym samym wyborem...
Ja tez na 90% zostawie sebe w przedszkolu.
Po 1 z tego powodu co ty.
Po 2 wakacje  ferie,  przerwy świąteczne..
Po 3 w szkole do ktorej chce poslac sebe nie ma zerowek  >:(
Prywatna wybil mi k. Z glowy.
Nie zgadza sie i juz.
No i koszta ::)

Offline basimir Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 27.08.2011
No właśnie, to wolne mnie przeraża... No jeszcze o ile jest z kim zostawić dziecko (dziadki) to spoko, ale tak jak np my jesteśmy tu sami, to robi się problem, bo przecież tylko 26 dni urlopu jest


Łobuziak 21.11.2013
Aniołek (*) 25.06.2015

Offline kurczaczek83 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 24.12.04
Super ze corcia tak ruszyła z mowa...

jejku dopiero co rodziłas a juz idzie za chwile do zerowki...ehhh ale czas pedzi

Offline maggi-80 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 19-06-2010
No właśnie, to wolne mnie przeraża... No jeszcze o ile jest z kim zostawić dziecko (dziadki) to spoko, ale tak jak np my jesteśmy tu sami, to robi się problem, bo przecież tylko 26 dni urlopu jest

W dni wolne szkoły mają otwarte świetlice. Mój młody wiecznie tam siedzi. W ferie i wakacje - półkolonie trzeba szukać...

Offline dmonik44 Kobieta

  • Chuck Norris
  • data ślubu: 19.06.2010
U nas świetlica nieczynna. Półkolonie od 1 klasy  :-\ i też niezbyt duży wybór. Łatwo nie jest....
Natalka 4.11.2012